صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / کاهش ۱۰ درجه‌ای دما در استان خراسان رضوی
کاهش ۱۰ درجه‌ای دما در استان خراسان رضوی

کاهش ۱۰ درجه‌ای دما در استان خراسان رضوی

اداره‌ کل هواشناسی با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش رگبار باران و تگرگ همراه با کاهش 8 تا 10 درجه‌ای دما در اغلب نقاط استان از جمله شهرستان مشهد هشدار داد.

کاهش دما

به گزارش کسب و کار نیوز، براساس اطلاعات اداره‌پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی، بررسی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی نشان‌دهنده این است که از فردا سه‌شنبه ضمن افزایش شدت وزش باد بر حجم بارش‌ها به شکل رگبار و رعد و برق و در نواحی مستعد استان بارش تگرگ افزوده شود. 

همچنین از اواخر وقت فردا، با نفوذ جریانات شمالی، دمای هوا به طور میانگین بین ۸ تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد در استان کاهش یافته و بارش‌ها در نواحی سردسیر و کوهستانی به شکل باران و برف خواهد بود. 

بر این اساس آسمان نیمه شمالی استان ابری و مه آلود همراه با بارش پراکنده، از بعدازظهر وزش باد شدید، افزایش حجم بارش همراه با رعد و برق (نواحی مستعد بارش تگرگ) و در شهرستان‌های درگز، کلات، قوچان، چناران، سرخس، صالح‌آباد، فریمان، ارتفاعات و دامنه‌های بینالود و برخی از نواحی مشهد تا قبل از ظهر روز چهارشنبه احتمال آبگرفتگی و ایجاد رواناب پیش‌بینی می‌شود.

ضمن اینکه آسمان نیمه جنوبی استان، به تدریج افزایش ابر از بعدازظهر رگبار و رعد و برق در برخی نقاط بارش تگرگ (به ویژه نوار شرقی) و در شهرستان‌ها و توابع تربت‌جام، تایباد، باخرز، خواف تا قبل از ظهر چهارشنبه با احتمال آبگرفتگی و روان‌آب پیش‌بینی می‌شود.

دامنه فعالیت هسته بارشی این سیستم تا پایان هفته به طور متناوب باعث بارندگی در سطح استان به ویژه نیمه شمالی خواهد شد که بیشترین حجم بارش از بعدازظهر روز سه‌ شنبه تا قبل ‌‌از ظهر چهارشنبه پیش‌بینی شده است.

با توجه به بارش باران و برف، تشکیل مه، وزش باد شدید، کولاک و کاهش دید احتمال اختلال در سسیتم حمل و نقل استان وجود دارد.

گفتنی است، همچنین آسمان امروز دوشنبه شهرستان مشهد نیمه ابری تا ابری و مه آلود بعضی ساعات بارش پراکنده باران گاهی وزش باد نسبتا شدید پیش‌بینی می شود؛ دمای هوای امروز مشهد در خنک‌ترین زمان ۷ درجه سانتیگراد و در گرمترین زمان به ۱۳ درجه سانتیگراد افزایش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.