صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / برنامه‌ریزی برای تکمیل زنجیره متانول در صنایع پایین‌دست پتروشیمی
برنامه‌ریزی برای تکمیل زنجیره متانول در صنایع پایین‌دست پتروشیمی

برنامه‌ریزی برای تکمیل زنجیره متانول در صنایع پایین‌دست پتروشیمی

مدیرعامل هلدینگ انرژی سپهر از برنامه‌ریزی برای توسعه زنجیره متانول به صنایع پایین‌دست پتروشیمی خبر داد که طرح توجیهی آن در حال طراحی است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, رحیم شریف‌موسوی درباره روند پیشرفت طرح‌های هلدینگ انرژی سپهر گفت: طرح متانول سبلان ۸۰ درصد، متانول دنا بالای ۶۰ درصد و متانول سیراف بیش از ۴۰ درصد پیشرفت پروژه دارند.
وی افزود: هلدینگ انرژی سپهر با هدف توسعه صنعت پتروشیمی وارد این عرصه شده و برنامه‌های پیش‌بینی شده در این زمینه تاکنون خوب پیش رفته است.
مدیرعامل هلدینگ انرژی سپهر درباره متانول تولیدی در طرح‌های این مجموعه اظهار کرد: متانول در گام نخست صادراتی خواهد بود، اما در حال برنامه‌ریزی برای توسعه زنجیره متانول به صنایع پایین‌دست پتروشیمی هستیم و طرح توجیهی آن در حال طراحی است تا ضمن ایجاد ارزش افزوده، زنجیره محصولات تکمیلی را نیز توسعه دهیم.
به گفته وی، تمرکز شرکت بر اجرای طرح‌های متانول سبلان با ظرفیت سالانه ۱۶۵۰ هزار تن محصول در فاز دوم پتروشیمی عسلویه، متانول سیراف با ظرفیت سالانه ۱۶۵۰ هزار تن محصول در منطقه دیر،‌ متانول دنا با ظرفیت سالانه ۱۶۵۰ هزار تن متانول در فاز دوم پتروشیمی عسلویه و سرانجام شرکت تجارت بین‌الملل سکو (سیتکو) به عنوان بازوی تجاری مجموعه انرژی سپهر با محوریت خرید و ‌فروش فرآورده‌های نفت،‌گاز پتروشیمی،‌ تامین‌کننده اقلام عمومی و فروش انحصاری محصولات تولیدی مجتمع‌های هلدینگ انرژی سپهر پس از راه‌اندازی است.

همچنین مطالعه کنید:

امضای بزرگ‌ترین قراردادهای نفتی یک دهه‌ اخیر/افزایش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت با توسعه ۶ میدان نفتی

به گزارش کسب و کار نیوز، قرارداد توسعه ۶ میدان نفتی کشور به ارزش بیش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.