صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / انتقاد «حسن‌بیگی» از اجرای نادرست اصل ۴۴ قانون اساسی
انتقاد «حسن‌بیگی» از اجرای نادرست اصل ۴۴ قانون اساسی

انتقاد «حسن‌بیگی» از اجرای نادرست اصل ۴۴ قانون اساسی

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکا نمی‌تواند ما را تحریم کند. اگر دو ماه نفت ایران در اختیار دنیا قرار نگیرد دنیای غرب نمی‌تواند خلاء اقتصادی بین‌المللی را جبران کند.

ابوالفضل حسن بیگی

به گزارش کسب و کار نیوز، ابوالفضل حسن بیگی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی با تبریک به سردار سلامی، گفت: سپاه پاسداران نور چشم ملت ایران و الگو برای مقاومت و آزادی خواهان جهان است. سپاه همیشه خار در چشم آمریکا و خنجر در حلقوم استکبار جهانی است. سپاه حامی مستضعفین و سرباز اسلام ناب محمدی است.

نماینده مردم دامغان در مجلس با اشاره به تاریخ تأسیس سپاه پاسداران گفت: امام خمینی (ره) در زمان آغاز پیروزی انقلاب دو ارگان تأسیس کردند. اولی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دومی جهاد سازندگی بود. امام فرمود: سپاه و جهاد دو بال انقلاب هستند. شهید بهشتی هم در همین مورد گفته بود که سپاه و جهاد دو بازوی انقلاب هستند. در همان زمان شاهد بودیم که نفوذی‌ها می‌خواستند این دو ارگان را تهی کنند. آنها از هیچ ترفند و حیله‌ای دست نکشیدند. خود من در مجلس سوم حضور داشتم. در آن زمان کمیته‌ای برای ادغام این دو نهاد در نهادهای بزرگ‌تر مطرح بود.

حسن بیگی افزود: در آن زمان شخص مقام رهبری که در کسوت ریاست جمهوری بود قاطعانه گفتند که سپاه باید بماند زیرا سپاه امید مستضعفین جهان است. این روزها شاهد آن هستیم که سپاه پاسداران در سیل عظیمی که اتفاق افتاد نقش اساسی ایفا کرد. سپاه هم نقش حفاظت از حریم جمهوری اسلامی و هم نقش سازندگی را به نحو احسن اعمال کرده است. نتیجه آن را در خوش بینی ملت آسیب دیده دیده‌ایم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مدعی شد: امروز نفوذی‌ها و عناصر وابسته با کمال تأسف سعی می‌کنند نکاتی را بگویند تا خود را دلسوز نشان دهند اما آنها گرگ‌هایی هستند که در لباس میش درآمدند.

نماینده مردم دامغان گفت: امروز کسانی دایه مهربان‌تر از مادر شده و برای این کشور سخنرانی می‌کنند اما در اصل می‌خواهند ایران را خلع سلاح کنند. ما می‌دانیم که اجرای اصل ۴۴ با معضلاتی همراه شده است.

وی شرایط اقتصادی فعلی را در نتیجه اجرای نادرست اصل ۴۴ دانست و مدعی شد: اجرای نادرست اصل ۴۴ قانون اساسی باعث شده است که ثروت ۷۲ میلیون جمعیت ایران در اختیار افراد محدودی قرار بگیرد. در سال ۹۶ بالغ بر ۳۲ میلیارد دلار صادرات نفتی و غیر نفتی تحت عنوان بخش خصوصی رفت و به خزانه برنگشت. در سال ۹۷ بالغ بر ۳۴ میلیارد دلار رفت و به خزانه برنگشت.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: نفوذی‌ها امروز موذیانه حرکت می‌کنند. هر اقدامی در هر زمینه‌ای که می‌خواهد انجام شود عده‌ای به میدان می‌آیند. آنها نگذاشتند سدسازی‌ها انجام شود و همین عامل باعث شد که خوزستان به مشکلات زیادی بر بخورد. امروز هم در فضای مجازی تبلیغ می‌کنند که اکوسیستم به هم می‌ریزد. آنها می‌خواهند بخش عملیاتی و اجرایی نظام متوقف بماند. این افراد کسانی نیستند جز کسانی که برای پناهنده شدن به کشورهای غربی خوش رقصی کرده و اقداماتی انجام می‌دهند تا امکاناتی دریافت کنند.

نماینده مردم دامغان در مجلس با اشاره به وضعیت فرهنگیان گفت: فرهنگیان مستضعف‌ترین افراد این جامعه هستند. آنها انسان ساز هستند و معوقات و مشکلاتی دارند. همه باید کمک کنیم که مشکل فرهنگیان و مسئله استخدام آنها حل شود.

حسن بیگی در ادامه نطق خود گفت: علی رغم مصوبه مجلس نیروهای مسلح از افزایش حقوق سال ۹۸ برخوردار نشدند. چرا بعضی در برابر قانون لجبازی می‌کنند؟ اگر بگوییم که وضعیت مالی دولت خوب نیست، اشتباه می‌کنیم. ما این روزها بهترین شرایط را در فروش نفت داریم. دست دولت خالی نیست.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان اظهار کرد: آمریکا ضعیف و ذلیل است. آمریکا نمی‌تواند ما را تحریم کند. اگر دو ماه نفت ایران در اختیار دنیا قرار نگیرد دنیای غرب نمی‌تواند خلأ اقتصادی بین‌المللی را جبران کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.