صفحه اصلی / اجتماعی / محیط زیست / کشفیات نوروزی یگان حفاظت محیط زیست
کشفیات نوروزی یگان حفاظت محیط زیست

کشفیات نوروزی یگان حفاظت محیط زیست

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور از کشف ۳۰۰ لاک‌پشت و ۵۰ مار آبی طی روزهای گذشته خبر داد.

 محبت خانی رییس یگان سازمان حفاظت محیط زیست

متاسفانه هر ساله در ایام نزدیک به سال نو شاهد وقوع تخلفاتی در حوزه خرید و فروش غیر مجاز گونه‌های در معرض انقراض از جمله سمندر، لاک‌پشت و مار آبی هستیم. در این باره سرهنگ جمشید محبت‌خانی -فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور- در گفت‌وگو با ایسنا، اعلام کرد: طی چند روز گذشته در نتیجه بازرسی‌های محیط زیست، در استان‌های تهران و البرز ۳۰۰ لاک‌پشت و ۵۰ مار آبی کشف شد.

وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت و جایگاه گونه‌های حیات وحش گشت و بازرسی‌های ویژه محیط زیست در استان‌های مختلف، در میادین میوه و تره‌بار به منظور حفاظت از گونه‌های در معرض انقراض و برخورد با متخلفان این حوزه با جدیت تداوم خواهد داشت.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور در ادامه با تاکید بر اینکه خرید و فروش سمندر، مار آبی و لاک‌پشت تخلف به حساب می‌آید، گفت: از کلیه شهروندان درخواست می‌کنم که در صورت مشاهده صید و خرید و فروش گونه‌های شاخص مثل سمندر، مار آبی و لاک‌پشت حتماً با شماره ۱۵۴۰ تماس بگیرند و تخلفات را به یگان محیط زیست گزارش کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز، مار آبی و لاک‌پشت از شمال کشور تهیه و به اقصی نقاط کشور به‌ویژه پایتخت منتقل می‌شود. سمندر لرستانی هم به عنوان یک گونه در حال انقراض از بخشی از خوزستان و لرستان به سایر نقاط برای فروش انتقال می‌یابد که بر اساس مصوبه شورای عالی محیط زیست، جریمه خرید و فروش سمندر و لاکپشت برکه‌ای ۳۰۰ هزار تومان و مار آبی ۲۰ هزار تومان است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۱۰/۰۴؛ تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور/ هشدار سرما و یخبندان در ۱۵ استان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.