صفحه اصلی / استان ها / یزد / لزوم تقویت ظرفیت گردشگری یزد با حفظ ارزش‌های اسلامی در یزد
لزوم تقویت ظرفیت گردشگری یزد با حفظ ارزش‌های اسلامی در یزد

امام جمعه یزد تأکید کرد:

لزوم تقویت ظرفیت گردشگری یزد با حفظ ارزش‌های اسلامی در یزد

‌امام جمعه یزد با اشاره به این که برخی افراد در بحث گردشگری نسبت به فرهنگ حالت انفعالی و خودباختگی دارند، گفت: ظرفیت گردشگری یزد با حفظ ارزش‌های اسلامی انقلابی این شهر تقویت شود.

آیت‌الله «محمدرضا ناصری یزدی»

‌به گزارش کسب و کار نیوز-‌ آیت‌الله «محمدرضا ناصری یزدی» در نشست شورای فرهنگ عمومی استان یزد با اشاره به این که یزد یک استان و شهر گردشگرپذیر است اظهار کرد: یکی از مسائل بسیار مهمی که در ارتباط با بحث گردشگری وجود دارد، توجه به مقوله فرهنگ است‌.

وی با تاکید بر این که گردشگری ظرفیتی است که در یزد وجود دارد و نمی‌توان آن را کنار گذاشت افزود: باید از ظرفیت‌های گردشگری یزد برای توسعه استان بهره کافی گرفته شود اما در این زمینه نباید نسبت به فرهنگمان حالت انفعالی داشته باشیم‌.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به این که فرهنگ اصیل مردم یزد زبانزد خاص و عام است گفت: همه مردم یزد را به شهری مذهبی و امن برای خانواده‌ها می‌شناسند و همین یکی از مهمترین ویژگی‌های این شهر به حساب می‌آید، ما هم باید همین فرهنگ و اصالت دینی و انقلابی را به گردشگران معرفی کنیم‌.

ناصری یزدی تصریح کرد: برخی افراد در گذشته نسبت به گردشگری این ترس را داشتند که اگر باشد فرهنگ ما را متزلزل می کند در حالی که اینطور نیست و ما باید علاوه بر استفاده از ظرفیت گردشگری، نسبت به حفظ فرهنگ و ارزشها و همچنین انتقال آن به گردشگران  برنامه ریزی درستی داشته باشیم‌.

امام جمعه یزد عنوان کرد: در تمام دنیا هم ضوابط و قوانین خاصی در ارتباط با گردشگری وجود دارد و اینطور نیست که هیچ قانونی در این رابطه وجود نداشته باشد و به هیچ عنوان هم کشورها اجازه نمی دهند که از این قوانین تخطی صورت گیرد.

وی ادامه داد: برخی مواقع ما در کشور خودمان برنامه‌هایی انجام می‌دهیم که در بحث گردشگری خودمان را در برابر تبلیغات غرب می‌بازیم و اصالت و عزت خودمان را از دست می‌دهیم‌.

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: ما باید فرهنگ انسان دوستی، برادری، حجاب، نماز، اخلاق، ایثار، کمک به همدیگر، ایمان به خدا، اعتقاد به قیامت و همه این ارزش‌ها را داشته باشیم و در کنار آنکه گردشگران را به عنوان مهمانانمان تکریم می‌کنیم باید از این ارزش‌ها به شدت محافظت و حراست کنیم‌.

  ناصری یزدی با تاکید بر این که ما باید از ابزارهای رسانه‌ای برای معرفی ارزش‌های دینی و انقلابی خود به گردشگران استفاده کنیم عنوان کرد: دین ما برگرفته از ارزش‌های بسیار زیادی است که از جمله این ارزش‌ها سیره و ایثارهایی است که حضرت علی(ع) داشته‌اند و باید این موارد در قالب کلیپ تولید و پخش شود.

امام جمعه یزد افزود: یزد یک شهر مذهبی است و همه به این ارزش و ویژگی یزد را می شناسند، ما هم باید سعی کنیم این ویژگی برجسته را حفظ کنیم و یزد را به عنوان شهر گردشگری با چهره مذهبی معرفی کنیم‌.

ناصری یزدی تصریح کرد: غرب در ‌ارتباط با ایران و اسلام تصور غلطی در ذهن مردم جهان ایجاد کرده‌اند و لازم است که فرهنگ حسنه و نیکوی اسلامی ایرانی که مردم ما از آن برخوردار هستند را به گردشگران معرفی کنیم‌.

وی ادامه داد: راهنمایان تورهای گردشگری باید اطلاعات و آگاهی‌های خود را در ارتباط با فرهنگ و تمدن ایران و اسلام، واقعیت‌های بناهای تاریخی و موارد مختلف دیگری که باید به گردشگران معرفی کنند، افزایش دهند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با انتقاد از این که برخی راهنمایان گردشگری به اشتباه مطالب نادرستی در ارتباط با اماکن تاریخی اسلامی بیان می‌کنند، گفت: آگاهی و اطلاعات این افراد باید به حدی باشد که هیچ مطلب اشتباهی را به گردشگران بیان نکنند.

ناصری یزدی، فرهنگ اسلامی و انقلابی را یکی از مهمترین ویژگی‌های مردم یزد دانست و عنوان کرد: فرهنگ اصیل ما فرهنگ انقلاب و اسلام است و باید سعی کنیم که این فرهنگ ناب را به گردشگران ایرانی و خارجی معرفی کنیم‌.

وی با تاکید بر این که نسبت به بحث نشاط اجتماعی در جامعه حتما باید توجه ویژه‌ای صورت گیرد خاطرنشان کرد: جامعه نیازمند نشاط و شادی است و هیچ کسی با شادی درست و مناسب مخالفتی ندارد ولی متاسفانه برخی افراد به دنبال آن هستند که هر کاری را به اسم شادی در جامعه انجام دهند.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه در ایام نوروز وضعیت اقتصادی برخی خانواده‌ها خوب نیست عنوان کرد: باید دقت لازم را داشته باشیم که در برنامه‌ها و جشن‌های نوروز خرج‌ها و هزینه‌های اضافه‌ای نکنیم که افراد کم بضاعت جامعه با دیدن این هزینه‌های اضافی، ناراحت و غصه‌دار شوند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه در این جشن‌ها از هزینه‌های اضافه پرهیز می‌شود، باید سعی کنیم که در کنار تمام برنامه‌ها، اقدامی برای کمک به نیازمندان جامعه و دستگیری از آنها انجام دهیم‌.

ناصری یزدی با اشاره به خاطراتی از دورانی که همراه حضرت امام خمینی(ره) در نجف اشرف حضور داشت، گفت: امام خمینی(ره) در این دوران به دلیل اینکه مردم در ایران در مشکل بودند، هیچ زمان حاضر نبودند در رفاه باشند چون مردم در سختی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد همچنین در این جلسه با اشاره به اهمیت توجه مسئولان به بیانیه گام دوم انقلاب، بخش هایی از این بیانیه را که مربوط به معنویت و اخلاق بود مرور کرد.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

زندان‌

لغو تمام بازدیدها از زندان‌های استان یزد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «رضا ذوالفعلی‌نژاد» با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.