صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / سلیمی: ارگان‌های مختلف زمینه حضور جوانان در عرصه‌های کشور را فراهم کنند

سلیمی: ارگان‌های مختلف زمینه حضور جوانان در عرصه‌های کشور را فراهم کنند

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با تاکید بر اینکه «حضور جوانان در عرصه‌های مختلف کشور می‌تواند تحولی در نظام مدیریتی ایجاد کند» گفت: ارگان‌ها و ادارات دولتی و غیر دولتی باید جوان سازی را در اولویت کاری خود قرار دهند تا از سلسله مدیریتی پیر در کشور خارج شوند.

اصغر سلیمی

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بیانیه مقام معظم رهبری و ضرورت حضور جوانان در عرصه‌های مختلف کشور بیان کرد: کلیه ارگان‌ها و ادارات دولتی و غیر دولتی باید جوان سازی را الگوی کار خود قرار داده و زمینه حضور جوانان را در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی فراهم کنند. با توجه به اینکه امروز تسلسل مدیریت در کشور در یک سن خاصی در حال گردش است جوان سازی و استفاده از جوانان یک امر ضروری است.

وی در ادامه اظهار کرد: امروز زمانی که یک مدیر بازنشسته از یک قسمت برداشته می‌شود در قسمتی دیگر جای خود را پیدا می‌کند و یا افرادی که از سیستم خارج می‌شوند کسانی را که به آنها نزدیک هستند در سیستم جای خود می‌نشاند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس تصریح کرد: امروز باید از جوانان دارای صلاحیت استفاده کنیم اما از سوی دیگر باید به سوابق جوانان نیز توجه کنیم. باید از جوانان صاحب استعداد و کسانی که توانسته‌اند خود را در موقعیت‌های قبلی به خوبی نشان دهند استفاده کنیم.

این عضو فراکسیون امید مجلس در ادامه تاکید کرد: از سوی دیگر ما یکباره نمی‌توانیم مدیران دارای تجربه را کنار بگذاریم بلکه باید در یک بازه زمانی دو ساله مدیران دارای تجربه، تجارب خود را به جوانان منتقل کنند و سپس جوان عرصه را به دست بگیرد.

سلیمی در پایان گفت: افرادی که سن بالاتری دارند قدرت ریسک آنها پایین است و حفظ موقعیت برای آنها در اولویت قرار دارد اما از آنجا که جوانان روحیه تغییر و ارتقا دارند می‌توانند تغییرات خوبی را رقم زده و تحولی در عرصه‌های مختلف کشور ایجاد کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.