صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / حاتمیان: از عید نوروز برای تقویت همبستگی با کشورهای همسایه استفاده کنیم
حاتمیان: از عید نوروز برای تقویت همبستگی با کشورهای همسایه استفاده کنیم

حاتمیان: از عید نوروز برای تقویت همبستگی با کشورهای همسایه استفاده کنیم

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی با بیان این که باید از عید نوروز برای تقویت همبستگی با کشورهای همسایه استفاده کنیم، گفت: این موضوع بسیاری از مشکلات امنیتی و اقتصادی ما را حل خواهد کرد.

عبدالله حاتمیان

به‌ گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ‌ایسنا، عبدالله حاتمیان، نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (یکشنبه‌) مجلس، اظهار کرد: به کوری چشم بدخواهان انقلاب و همراهی مردم و جوانان ۴۰ سالگی انقلاب را جشن گرفتیم و در آستانه پنجمین دهه انقلاب نیازمند یک برنامه‌ریزی حکیمانه و به دور از هیجانات سیاسی هستیم. ایران باید بر اساس تدبیر و عقل اداره شود. معیشت و نشاط جامعه باید به دور از برخوردهای سلیقه‌ای و عقده گشایی‌های فردی و خانوادگی مورد توجه دولت قرار گیرد. ضمن توجه به اجرای فرامین مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب لازم است که مسئولان در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند.

وی اضافه کرد: لازم است که مسئولان موارد ذیل را مورد توجه قرار دهند:

۱. اصلاح نظام بانکی و جلوگیری از ربا

۲. توجه بیشتر دولت به انضباط مالی

۳. خودداری کردن از هزینه کرد ارزش های انقلاب و اسلام در چالش‌های سیاسی

۴. مبارزه با فساد

۵. تعیین تکلیف شرکت‌های خصولتی

۶. اصلاح اقدامات در خصوص سیاست خارجی به ویژه‌ در خصوص کشورهای دوست به منظور کنترل تنش‌های بین‌المللی

۷. ساختارمند کردن قواعد سیاسی و حکمرانی

۸. توقف تخریب محیط زیست

۹. شفاف سازی قواعد فرهنگی و سبک زندگی

۱۰ . جهت گیری مناسب در مورد سرمایه‌گذاری خارجی  و ایجاد امنیت برای سرمایه‌گذاری و توجه بیشتر به ظرفیت‌های کشور

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به  مشکلات حوزه انتخابی خود، تصریح کرد: وزیر نیرو نسبت به گازرسانی انتخابیه توجه کند. وزیر  کشاورزی در اجرای شبکه انتقال آب و آبیاری اراضی پایین دست اقدامات لازم را انجام دهد . وزیر صنعت، معدن و تجارت در راستای سرمایه‌گذاری در حوزه انتخابیه توجهات لازم را داشته باشد.  رییس سازمان میراث فرهنگی نیز نسبت به ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی حوزه انتخابیه اقدامات لازم را انجام دهد. با توجه به این که شاخص های بهداشتی درگز ۵۰ درصد از شاخص های درمانی و بهداشتی کشور است، وزیر بهداشت در خصوص مسائل بهداشتی، درمانی و حضور پزشکان در حوزه انتخابیه اقدامات لازم را انجام دهند.

حاتمیان در پایان با اشاره به این که عید نوروز را برای تقویت همبستگی با کشورهای همسایه و افزایش حاشیه امنیت برای جمهوری اسلامی ایران به کار بگیریم و با بیان این که بسیاری از مسائل امنیتی و اقتصادی ما با این کار به وضعیت مطلوب خواهد رسید، خطاب به رییس جمهور آمریکا گفت‌: آقای ترامپ! ملت ایران با تاریخی درخشان همیشه حامی مظلومان بوده است. آنها اولین منشور حقوق بشر را تدوین کردند و  بسیاری از ملل بقای خود را مدیون انسان دوستی ایران بوده‌اند. اگر سایه ظلم و خشونت خود را از سر مردم دنیا بردارید مردم راه خود را پیدا خواهند کرد. وحشی گری شما در قتل عام سرخپوستان آمریکا و به برده گرفتن سیاه پوستان و ایجاد ناامنی در خاورمیانه در تاریخ فراموش نخواهد شد. دست از سر مردم بردارید و حس ماجراجویی خود را در هالیوود ارضا کنید.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.