صفحه اصلی / استان ها / هرمزگان / تکمیل بندر چابهار زمینه ساز ایجاد کریدور شمال به جنوب است
تکمیل بندر چابهار زمینه ساز ایجاد کریدور شمال به جنوب است

رئیس کمیته بنادر کمیسیون عمران مجلس:

تکمیل بندر چابهار زمینه ساز ایجاد کریدور شمال به جنوب است

رئیس کمیته بنادر کمیسیون عمران مجلس گفت: تکمیل بندر چابهار می تواند زمینه ساز ایجاد کریدور شمال به جنوب و اتصال اقیانوس هند به آسیای مرکزی باشد.

هاشمی تختی

به گزارش کسب و کار نیوز، حسین هاشمی تختی افزایش ۵۰ درصدی میزان تخلیه و بارگیری کالا و محموله در بندر چابهار را مثبت ارزیابی کرد و افزود: خوشبختانه روند جذب سرمایه در بندر چابهار نشان دهنده آن است که این بندر در آینده ای نزدیک به یکی از قطب های بزرگ منطقه در عرصه تبادل کالا تبدیل خواهد شد.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس با اشاره قرار گرفتن بندر چابهار در لیست معافیت های تحریمی آمریکا، تصریح کرد: این مسئله زمینه را برای توسعه چشمگیر بندر چابهار فراهم کرده، اما قطعا تحقق آن نیازمند برنامه ریزی دقیق توسط مسئولان و متولیان سازمان بنادر است.

وی ادامه داد: طبق گزارش ها در شرایط کنونی ظرفیت بارگیری و تخلیه کالا در بندر چابهار به حدود ۸٫۵ میلیون تن رسیده، اما چشم انداز نهایی توسعه این بندر حدود ۸۵ میلیون تن در سال است.

هاشمی تختی اظهار کرد: طبق گزارش ها در شرایط کنونی ظرفیت بارگیری و تخلیه کالا در بندر چابهار به حدود ۸ و نیم میلیون تن رسیده، اما چشم انداز نهایی توسعه این بندر حدود ۸۵ میلیون تن در سال است.

وی تصریح کرد: کشورهای آسیای مرکزی و همسایگان جمهوری اسلامی ایران، اشتیاق قابل قبولی برای استفاده از بندر چابهار دارند، اما تحقق این مسئله نیازمند توسعه زیر ساخت های این منطقه از جمله جاده ها و حمل و نقل ریلی است.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: به نظر من تکمیل بندر چابهار می تواند زمینه ساز ایجاد کریدور شمال به جنوب و اتصال  اقیانوس هند به آسیای مرکزی باشد.

رئیس کمیته بنادر کمیسیون عمران مجلس بر لزوم استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی برای توسعه بندر چابهار تأکید کرد و افزود: البته عملکرد سازمان بنادر برای جذب سرمایه خوب بوده، اما برای شکوفایی چشمگیر نیازمند جذب کلان سرمایه گذاران در این عرصه هستیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

ملخ صحرایی

هرمزگان در پیشانی مبارزه با ملخ صحرایی

به گزارش ملخ صحراییبه مقل از ایسنا,علی باقرزاده همایی با بیان اینکه این استان در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.