صفحه اصلی / اقتصادی / صنعت و معدن / بی ام و X6 بخریم یا تویوتا لندکروزر ؛ عالیجنابان خوش تیپ
بی ام و X6 بخریم یا تویوتا لندکروزر ؛ عالیجنابان خوش تیپ

بی ام و X6 بخریم یا تویوتا لندکروزر ؛ عالیجنابان خوش تیپ

وقتی که به مشخصات ظاهری بی ام و X6 و تویوتا لندکروزر نگاه می‌کنیم، چندان شباهت ظاهری بین آنها پیدا نمی‌شود، اما هر دو آنها در یک موضوع مشترک هستند و آن چیزی نیست جز خوشتیپی و شخصیت. هم بازار خرید و فروش بی ام و X6 و هم بازار خرید و فروش تویوتا لندکروزر در ایران رونق جالبی دارند و با وجود بالا بودن قیمت آنها، هنوز هم افرادی برای مبادله و خرید این دو خودروی خوشگل اقدام می‌کنند.
در این مطلب می‌خواهیم بی ام و X6 و تویوتا لندکروزر را از جهات مختلف با هم مقایسه کنیم و ببینیم که کدام یک از آنها انتخاب بهتری است.

بی ام و X6 یا تویوتا لندکروزر بر مبنای مشخصات فنی

برای معرفی مشخصات فنی تویوتا لندکروز ابتدا به سراغ مشخصات موتور آن می‌رویم. در این خودرو یک موتور ۵٫۷ لیتری با ۸ سیلندر به صورت وی شکل استفاده شده است که می‌تواند ۳۸۱ اسب بخار تولید کند. نهایت گشتاور این موتور ۴۸۹ نیوتون متر در ۲۲۰۰ دور در دقیقه و ۵۴۴ نیوتون متر در ۳۶۰۰ دور در دقیقه است. این موضوع باعث می‌شود که شتاب خودرو از سرعت ۰ تا ۹۶ کیلومتر تنها ۶٫۸ ثانیه باشد و رسیدن آن تا سرعت ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت نیاز به ۱۵ ثانیه زمان دارد. میزان مصرف سوخت این خودرو با توجه به حجم آن شاید کمی نگران‎کننده باشد و در بزرگراه حدود ۱۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. این موضوع ممکن است تصمیم شما را برای خرید تویوتا لندکروزر تحت تأثیر قرار دهد.
اما برای معرفی مشخصات فنی بی ام و X6 باید به موتور ۸ سیلندر و ۳۲ سوپاپ آن اشاره کنیم که حجمی معادل با ۴۳۹۵ سی‎سی دارد. این موتور قوی می‌تواند حداکثر قدرت ۴۰۸ اسب بخار در ۶۴۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۵۹۹ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه ایجاد کند. در این خودرو از سیستم انتقال نیروی دیفرانسیل عقب استفاده شده و جعبه دنده آن از نوع ۸ دنده خودکار استپ ترونیک است. در ضمن شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو ۵٫۴ ثانیه بوده و میزان مصرف سوخت ترکیبی آن ۱۲٫۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. میزان مصرف سوخت بالا به عنوان یک عامل نگران کننده در مورد خرید بی ام و X6 هم وجود دارد.

مقایسه بر مبنای مشخصات ظاهری و امکانات

امکانات خودرو بی ام و X6 مانند سایر خودروهای بی ام و تکمیل هستند. در این خودرو از سیستم ترمز و پایداری ABS و ESP استفاده می‌شود و برای سرنشینان جلو کیسه هوا و کیسه هوای جانبی در نظر گرفته شده است. امکان روشن شدن خودکار چراغ‎ها، استفاده از طراحی منحصر به فرد برای صندلی‌ها، برخورداری از آینه‌های برقی و کروز کنترل، سیستم استارت بدون کلید و همچنین سنسور پارک در جلو و عقب از دیگر امکانات این خودرو است. از لحاظ ظاهری طراحی قسمت جلوی این خودرو همانند سایر خودروهای بی ام و ظاهر خاصی دارد. البته این خودرو از جمله خانواده خودروهای کامپکت محسوب می‌شود به و ارتفاع بالاتری نسبت به سدان های معمولی دارد.

با وجود اینکه تویوتا لندکروزر از شاسی‎بلندهای خیلی بزرگ محسوب نمی‌شود، اما در هر صورت باید در بین خودروهای شاسی‎بلند دسته‎بندی شود. این خودرو از سیستم چهار چرخ محرک کمک می‌گیرد و به‎همین‎دلیل آمادگی حرکت در مسیرهای مختلف را دارد. استفاده از چراغ‌های جلوی ال ای دی، استارت دکمه‌ای، سیستم تنظیم برقی صندلی‌های جلو به همراه گرمکن و سردکن، نمایشگر لمسی ۹ اینچی، سامانه مسیریابی، سیستم تهویه مطبوع چهارگانه، کروز کنترل اتوماتیک و تطبیق‎پذیر و همچنین مانیتورینگ نقاط کور از ویژگی‌های جالب این خودرو محسوب می‌شود.

مقایسه بر مبنای قیمت خودرو

اگر می‌خواهید قیمت خودرو را به عنوان فاکتور مهم در خرید آنها در نظر بگیرید، لازم است که خود را برای قیمت بالاتر از یک میلیارد تومان آماده کنیم. در حال حاضر قیمت تویوتا لندکروزر در بازار ایران با توجه به مدل‌های مختلف آن بین یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان تا مبالغ بالاتر از ۲ میلیارد تومان ذکر شده است. همین وضعیت در مورد قیمت بی ام و X6 هم وجود دارد. قیمت این خودرو در بازار به صورت کارکرده حدود یک و نیم میلیارد تومان تا ۲ میلیارد تومان گزارش شده است.
البته طرفداران خریدوفروش تویوتا لندکروزر و خریدوفروش بی ام و X6 می‌توانند به سایت دیوار مراجعه کنند تا نمونه‌های مختلف آن‌ها را ببینند.

منبع : ویرلن

همچنین مطالعه کنید:

۳۸۰ هزار مجوز کسب و کار، الکترونیکی شد/ اعلام فهرست دستگاه‌ها در تبدیل مجوزهای کاغذی

به گزارش کسب و کار نیوز ، در میان دستگاه‌هایی که بیشترین تبدیل مجوز کاغذی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.