صفحه اصلی / استان ها / مازندران / انباشت وحشتناک زباله‌های مازندران در کنار جنگل و دریا

انباشت وحشتناک زباله‌های مازندران در کنار جنگل و دریا

یک فعال محیط زیستی گفت: معضل پسماند در مازندران به حدی رسیده است که اگر به طور اساسی راهکاری برای آن اندیشیده نشود در آینده‌ای نزدیک دچار چالش‌های زیستی فاجعه باری خواهیم شد.

دپوی زباله در ساحل محمودآباد

مسعود مولانا در گفت و گو با ایسنا، با بیان این‌که بودجه‌هایی که برای ارائه طرح‌های نمادین از جمله طرح مازندران پاک استفاده می‌شود فایده‌ای ندارد، اظهار کرد: تمام زباله‌های جمع شده مجددا در جنگل دفن یا در کنار دریا و رودخانه‌ها انباشت می‌شود.

وی با اشاره به این‌که انباشت زباله‌ها در کنار خیابان، درون جنگل یا کنار رودخانه و دریاها بسیار وحشتناک است، تصریح کرد: اجرای طرح‌های نمادین هیچ کمکی به مشکلات زباله‌ای استان گردشگر پذیری مانند مازندران نمی‌کند.

این فعال محیط زیست با بیان این‌که برای رفع مشکل پسماند در تعطیلات نوروزی با توجه به رشد جمعیت در مازندران، نیازمند بودجه ملی خواهیم بود، خاطرنشان کرد: حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد بودجه در حوزه پسماند برای مازندران دو بار تصویب شد اما تحقق نیافت.

وی با بیان این‌که دوره فعالیت‌های نمادین، پاکسازی سواحل و جنگل‌ها گذشته است، افزود: برای رفع معضل زباله باید کارهای اساسی و زیربنایی صورت گیرد تا در آینده‌ای نزدیک دچار چالش‌های جدی‌تر نشویم.

مولانا با اشاره به اینکه معضل پسماند در چند مرحله از جمله تفکیک از مبدا و بازیابی، ایجاد کارخانه‌های زباله سوز با استانداردهای جهانی و فضا دادن به سازمان های مردم نهاد برای ارائه راهکارهای فرهنگی در این حوزه باید رفع شود، تصریح کرد: از آنجا که اعتماد مردم به برخی دستگاه‌ها کمرنگ شده است، سازمان های مردم نهاد و چهره‌های شاخص زیست محیطی می‌توانند در جلب اعتماد مردم برای رفع مشکلات زیست محیطی موثر باشند.

این فعال محیط زیست تصریح کرد: مسئولان ذیربط به جای این‌که درصدد جلب اعتماد بیشتر باشند با بستن فضای فعالیتی فعالان محیط زیست ارتباط را کمتر کرده در صورتی که مهم ترین مشکل پسماند، بعد فرهنگی است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کرونا

تست کرونا ۲۵۰ بیمار مبتلا به کرونا مثبت در بابل اعلام شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از اول اسفند ماه تاکنون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.