صفحه اصلی / استان ها / کهگیلویه و بویراحمد / ارتقاء کیفیت آسفالت خیابان‌های یاسوج نیازمند ۱۰۰میلیارد تومان اعتبار

ارتقاء کیفیت آسفالت خیابان‌های یاسوج نیازمند ۱۰۰میلیارد تومان اعتبار

شهردار یاسوج گفت: برای ارتقاء و بهتر شدن کیفیت آسفالت خیابانهای شهر یاسوج به 100میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

آسفالت

نستهن مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، افزود: شهرداری وظایف دیگران را در زمینه ترمیم کنده کاری‌ها انجام می دهد.

وی اظهارکرد: طی یک سال گذشته تاکید زیادی شد که دستگاههای خدمات رسان خودسرانه و بدون هماهنگی با شهرداری نسبت به کنده‌کاری و حفاری اقدام نکنند اگرچه قانون بر  این است که کنده‌کاری یک پروژه عمرانی، خدمات رسانی و یا یک معضلی در حوزه های خدمات رسان ایجاد شده و در حال برطرف کردن آن هستند.

شهردار یاسوج خاطرنشان کرد: از دستگاه‌های خدمات رسان بخصوص اتفاقات آب، آب و فاضلاب شهری انتظار داریم قبل انجام کنده‌کاری و حفاری با واحد حفاری شهرداری هماهنگی کنند تا بتوانیم به اتفاق هم نسبت به ترمیم کنده‌کاری اقدام کنیم چراکه گلایه‌مندی رانندگان و خسارات احتمالی به خودروها و ایجاد چاله هایی که در روزهای بارندگی پر از آب می شوند و این آب با چرخ‌ خودروها به اطراف پراکنده می شود و به معضلی برای شهر و شهروندان تبدیل شده است.

مقدم تصریح کرد: شناسنامه و مشخصات دستگاه ایجاد کننده حفاری و کنده‌کاری برای تنویر افکار و اطلاع رسانی به مردم و شهروندان نام دستگاه را در حل حفاری نصب می شود تا در زمان مشخص اقدام به رفع کنده‌کاری کنند.

وی در خصوص وجود سرعت‌گیرها و سرعت‌کاه‌های غیراستاندارد در خیابان‌های شهر یاسوج بیان کرد: سرعت‌گاه‌ها طبق مصوبه شورای ترافیک هستند و تا زمان فرهنگی سازی در زمینه سرعت مطمئنه این مساله به عنوان محدودیت وجود دارند که آمادگی داریم برای استانداردسازی سرعت‌گیرها و سرعت‌گاه‌ها در نشستی با پلیس راهور تا قبل از عید نسبت به استانداردسازی اقدام شود.

‌شهردار یاسوج ادامه داد: اما آنچه که در دنیا جواب داده محدودیت‌های ترافیکی است که با نصب تابلوهای هشدار دهنده، سیستم مانیتورینگ و پایش تصویری است که در شهر یاسوج آنطور که باید و شاید از قبل پیشرفتی نداشت.

مقدم عنوان کرد: طرح جامع ترافیکی شهر یاسوج برای اولین بار با مشاور قوی در حال اجراست و قطعا نقاطی را که تشخیص می دهد و در شورای ترافیک استان مصوب می شود به دوربین پایش تصویری مجهز می شود تا قبل از تعطیلات نوروز ۱۴نقطه شهر مجهز به دوربین های ترافیکی می شوند.

وی تاکید کرد: از محل اعتبارات شهرداری تا پایان امسال نزدیک به ۷ میلیارد تومان برای آسفالت، روکش و خط کشی خیابانها انجام خواهد شد.

شهردار یاسوج در در پاسخ به این سوال که آیا وضعیت نامناسب آسفالت خیابانهای شهر یاسوج در شان مرکز استان است؟ ادامه داد: طبق برآوردهای صورت گرفته برای ارتقاء و بهتر شدن کیفیت آسفالت خیابانهای شهر یاسوج به ۱۰۰میلیارد تومان اعتبار نیاز است که قطعا از اعتبارات شهرداری امکان پذیر نیست و نیاز به توجه ویژه ملی و کمک شورای برنامه ریزی استان جهت اصلاح زیرساخت‌های مستهلک این شهر است.

مقدم اضافه کرد: در زمینه زیر ساخت‌های شهری در شهر یاسوج فرقی بین مرکز و بالا شهر با پایین شهر و اطراف شهر وجود ندارد که باید اقدام اساسی در این زمنیه انجام شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مرکز فنی و حرفه ای

فعالیت ۹۷ مرکز فنی و حرفه ای در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “فرج اله راد” افزود: ۱۱ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.