صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / کاخ هنرمندان کلید خورد

گزارش ایرنا از آثار جشنواره در پردیس چارسو

کاخ هنرمندان کلید خورد

پردیس سینمایی چارسو که امسال به عنوان کاخ هنرمندان جشنواره فیلم فجر انتخاب شده است میزبان دو فیلم با در ژانر اجتماعی بود.

به گزارش کسب و کار نیوز، در اولین روز از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، مراسم معرفی و نمایش دو فیلم سینمایی «درخونگاه» به کارگردانی سیاوش اسعدی و «مردی بدون سایه» ساخته علیرضا رئیسیان شامگاه چهارشنبه ۱۰ بهمن در پردیس سینمایی چارسو سینمای ویژه هنرمندان برگزار شد.
پردیس چارسو در سانس ۲۱ میزبان فیلم سینمایی «مردی بدون سایه» بود که رئیسیان کارگردان اثر پیش از نمایش فیلم گفت: خوشحالم که اولین نمایش این فیلم در جشنواره فجر در این سالن برگزار می‌شود و امیدوارم فیلم را دوست داشته باشید و شروع خوبی برای ما در جشنواره فیلم فجر باشد.
وی با اشاره به اینکه بخش‌هایی از فیلم درخارج از کشور ساخته شده است،افزود:سینمایی«مردی بدون سایه» را علاوه بر ایران در اسپانیا و در چهار شهر مختلف فیلمبرداری شده که کار تولید فیلم را برای ما سخت تر کرد.
لیلا حاتمی، امیر آقایی، فرهاد اصلانی، علی مصفا، نادر فلاح، گوهر خیراندیش و نسیم ادبی بازیگران فیلم سینمایی «مردی بدون سایه» هستند.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: ماهان کوشیار درگیر ساخت فیلمی درباره قتل‌های زنجیره ای است که زندگی خود را تحت تاثیر قرار می دهد.
در ادامه نمایش آثار جشنواره در کاخ هنرمندان، فیلم سینمایی «درخونگاه» به کارگردانی سیاوش اسعدی به نمایش درآمد که سازندگان فیلم بدلیل مشکلاتی که برای یکی از عوامل بوجود آمده بود نتوانستد در مراسم معرفی فیلم شرکت کنند.
«سیاوش اسعدی» پس از دو فیلم «حوالی اتوبان» و «جیب بُر خیابان جنوبی»، «در خونگاه» را برای نمایش در جشنواره فیلم فجر آماده کرده است.
«در خونگاه» همچون آثار پیشین این کارگردان مضمونی اجتماعی دارد و هنرمندانی چون امین حیایی، جمشید هاشم‌پور، ژاله صامتی، مهراوه شریفی‌نیا، پانته‌آ پناهی‌ها، محمود جعفری و منصور شهبازی در آن بازی می کنند.
در خلاصه داستان «در خونگاه» به تهیه کنندگی منصور سهراب پور آمده است: ظهری می‌آید، تا بسازد! اگر نبازد…
در این دوره از جشنواره فیلم فجر به دبیری ابراهیم داروغه‌زاده‌، ۲۲ فیلم در بخش مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ)، ۳ اثر در بخش پویانمایی، ۱۰ فیلم در بخش نگاه نو، ۷ فیلم کوتاه و ۵ مستند رقابت می‌کنند.
نمایش عمومی فیلم‌ها در پردیس سینمایی ملت تهران و ۵۶ سالن سینما در مراکز استان‌ها تا ۲۲ بهمن ماه به استثنای روزهای ۱۹ و ۲۰ بهمن ماه و هم‌زمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ادامه خواهد داشت.
سی‌وهفتمین دوره جشنواره فیلم فجر، ۲۲ بهمن ماه در آیینی در برج میلاد تهران به کار خود پایان خواهد داد.
شبک**فراهنگ**۹۲۴۶**۱۳۹۲

همچنین مطالعه کنید:

سیمرغ کارگردانی بر دوش بهروز افخمی/ «مجنون» بهترین فیلم جشنواره

به گزارش کسب و کار نیوز، روز یکشنبه ۲۲ بهمن چهل و دومین جشنواره بین‌المللی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.