صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / پوراحمد با تیغ و ترمه از تاریخ سینما عذرخواهی کرد
پوراحمد با تیغ و ترمه از تاریخ سینما عذرخواهی کرد

پوراحمد با تیغ و ترمه از تاریخ سینما عذرخواهی کرد

کارگردان فیلم سینمایی «تیغ و ترمه» از آٍثار حاضر در جشنواره فجر خطاب به اهالی رسانه گفت که کلی الفاظ در فیلم داشتیم که آنها تغییر داده شد، اگر به کسی برخورده از شما و تاریخ سینما معذرت می‌خواهم.

به گزارش کسب و کار نیوز، «کیومرث پوراحمد» در نشست رسانه ای فیلم تیغ و ترمه که در پردیس ملت (کاخ جشنواره) برگزار شد، افزود: چیزی که می‌تواند ما را نجات دهد جوان‌گرایی است. جوانگرایی در همه موقعیت‌ها می‌تواند ما را به آینده ایران امیدوار کند. اینجا می خواهم از حضور جوانان در عرصه رسانه، فرهنگ و هنر ابراز خوشحالی کنم.
وی درباره موسیقی فیلم تیغ و ترمه با صدای رضا یزدانی گفت: این خواننده از هنرمندان مورد علاقه من است، معتقدم صدای زخمی او بسیار تاثیرگذار است.
پوراحمد درباره تجربه ساخت فیلم تیغ و ترمه یادآورشد که حدود ۵۰ تا ۶۰ فیلم تاکنون ساختم. اما هربار که می‌خواهم فیلم بسازم همان‌قدر استرس دارم. هر شبِ فیلمبرداری در استرس هستم.
کارگردان مجموعه «قصه های مجید» افزود: اما در فیلم تیغ و ترمه یک گوشه‌ ذهنم، خیالم راحت بود که اگر کمی تردید داشته باشم و مطمئن نباشم که دوربین را کجا بگذارم. کسی هست که به من کمک می‌کند، او کسی نیست جز علیرضا زرین دست که جایش در اینجا خالی است.
وی ادامه داد: زرین دست فیلمبردار تیغ و ترمه از صبح ساعت ۸ می‌آمد تا آخرشب، لبخند از لب او نمی‌رفت. بسیار خوش اخلاق، پرکار و بدون‌حاشیه است.
پوراحمد در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره سرنوشت نامعلوم شخصیت امیر در فیلم تیغ و ترمه، گفت: حق با شماست. ما دو سکانس داشتیم درباره این شخصیت، اما حذف شد. بعد از جشنواره باید فکری برای نبود این شخصیت در فیلم کنیم تا امیر یکدفعه از فیلم غیب نشود. قطعا آن سکانس‌ها را باید در جایی جا دهیم.
وی همچنین درباره استفاده از برخی الفاظ در فیلم، نیز توضح داد: در فیلم‌های آمریکایی همه جور حرفی به هم می زنند اما ما کلی الفاظ داشتیم که آنها را تغییر دادیم. .
کارگردان فیلم تیغ و ترمه در پاسخ به انتقادی درباره بی‌هویت بودن اثر خود، گفت: تلاشم را کردم و می کنم و مزخرف ترین آثار را با یک میزان وسواس ساخته ام و اگر بی هویت بوده، من تشخیص ندادم.
وی یادآورشد که آوینی می گفت فیلم قصه های مجید با هویت است و اگر این بی هویت بوده شاید دچار کج اندیشی هایی شدم.
پور احمد در پاسخ به این پرسش که آیا خود از اثر راضی است؟، گفت: کودن ترین فیلمسازان هم که فیلم می سازند فکر می کنند خوب است. من هر فیلمی را ساختم فکر کردم خوب بوده و وقتی که نمایش داده شد و مردم دیدند متوجه شدم درنیامده است.
این کارگردان سینما ادامه داد: از فیلمم راضی هستم. مهم نیست که من راضی باشم مهم این است که شما اصحاب رسانه و بعد مردم راضی باشند. اگر این اتفاق افتاد می رود جزو آثار خوب من و اگر اتفاق نیفتد می رود جزو فیلم های بد.
پوراحمد ادامه داد: اول به فیلم پروانه ساخت ندادند و یکسال کلنجار رفتم که روی مادر بد کار کنم. در ارشاد به من گفتند تو اسطوره مادر خوب در فیلم هستی. خانم لاله اسکندری هم بازیگر خوبی است هم هنرمند به تمام معنایی است. اگر همه بازیگران می توانستند نقش ترمه را بازی کنند ولی این نقش را قبول نمی کردند اما اسکندری قبول کرد و چه خوب این شخصیت را درآورد.
پژمان بازغی بازیگر نقش امیر در فیلم تیغ و ترمه نیز گفت: این جشنواره یکی از بهترین رویدادهای سینمایی کشور است. خوشحالم دوتا از فیلم های من در بخش مسابقه است. یکی از لذت‌بخش‌ترین همکاری‌های من در طول این سال‌ها همکاری با آقای پوراحمد بود.
لاله اسکندری دیگر بازیگر فیلم «تیغ و ترمه» هم با یادآوری اینکه امیدوارم فیلم را دوست داشته باشید، گفت: من با آقای پوراحمد از قصه‌های مجید خاطراتی داشتم و وقتی پیشنهادی بازی در این فیلم شد بسیار هیجان‌زده شدم. امیدوارم جلسه خوبی باشد.
رضا یزدانی خواننده این فیلم نیز به حضورش در فیلم های مختلف سینمای ایران اشاره کرد و ادامه داد که در کارنامه کاری‌ام پوراحمد را کم داشتم. بسیار خوشحالم که با او در این فیلم کار کردم.
به گزارش کسب و کار نیوز، سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ۹ بهمن در پردیس تئاتر تهران آغاز به کار کرد.
در این دوره از جشنواره به دبیری ابراهیم داروغه‌زاده‌، ۲۲ فیلم در بخش مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ)، ۳ اثر در بخش پویانمایی، ۱۰ فیلم در بخش نگاه نو، ۷ فیلم کوتاه و ۵ مستند رقابت می‌کنند.
نمایش عمومی فیلم‌ها در پردیس سینمایی ملت تهران و ۵۶ سالن سینما در مراکز استان‌ها تا ۲۲ بهمن ماه به استثنای روزهای ۱۹ و ۲۰ بهمن ماه و هم‌زمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ادامه خواهد داشت.
مراسم پایانی سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر ۲۲ بهمن در برج میلاد برگزار می شود.
شبد**فراهنگ***۹۲۴۶**

همچنین مطالعه کنید:

رئیسی: هرگونه هزینه در سینما، سرمایه‌گذاری برای کشور است

به گزارش کسب و کار نیوز، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در جریان نظارت ستادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.