صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / وضعیت دانشگاه‌های ایران در پایگاه رتبه‌بندی تایمز
وضعیت دانشگاه‌های ایران در پایگاه رتبه‌بندی تایمز

وضعیت دانشگاه‌های ایران در پایگاه رتبه‌بندی تایمز

رئیس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: دانشگاه‌های ایران توانسته‌اند در ۹حوزه موضوعی در بین دانشگاه‌های برتر جهان قرار گیرند.

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام

به گزارش کسب و کار نیوز، محمدجواد دهقانی در جمع خبرنگاران گیلان گفت: یکی از رتبه‌بندی‌های مهمی که تایمز به صورت سالانه انجام می‌دهد، ارزیابی و سنجش دانشگاه‌ها در حوزه‌های موضوعی مختلف است، این رتبه‌بندی در ۱۱ حوزه موضوعی کلی که برخی از آنها دارای چندین موضوع فرعی است، دانشگاه‌های برتر جهان را معرفی می‌کند.

وی افزود: دانشگاه‌های ایران توانسته‌اند در ۹ حوزه موضوعی پزشکی، علم فیزیکی، هنر و علوم انسانی، علوم اجتماعی، اقتصاد و تجارت، علوم زیستی، آموزش علوم کامپیوتری و مهندسی فناوری در بین دانشگاه‌های برتر جهان قرار گیرند.

دهقانی خاطرنشان کرد: در لیست منتشر شده از پر استنادترین دانشمندان جهان از کشور ایران نام ۱۶ پژوهشگر دیده می‌شود که نسبت به تعداد دانشمندان در سال ۲۰۱۷ این تعداد به بیش از دو برابر رسیده است.

وی تصریح کرد: در بین کشورهای جهان، آمریکا با دو هزار و ۶۳۹ پژوهشگر پراستناد در رتبه اول قرار دارد و پس از آن کشورهای انگلستان، چین، آلمان، استرالیا، هلند، کانادا، فرانسه، سویس و اسپانیا در بین ۱۰ کشور برتر پژوهشگر پراستناد قرار دارند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.