صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / لشگری: ارتقای رنکینگ جهانی هدف اصلی تیم پاراتکواندو ایران در ترکیه است
لشگری: ارتقای رنکینگ جهانی هدف اصلی تیم پاراتکواندو ایران در ترکیه است

لشگری: ارتقای رنکینگ جهانی هدف اصلی تیم پاراتکواندو ایران در ترکیه است

رییس انجمن پاراتکوندو ایران گفت: با توجه به این که مسابقات قهرمانی جهان در ترکیه از ارزش بالایی برخوردار است، تلاش بر این است که با کسب مدال رنکینگ جهانی خود را ارتقاء ببخشیم.

پاراتکواندو

مسعود لشگری ، درباره مسابقات پاراتکواندو قهرمانی جهان و وضعیت تیم ایران برای شرکت در این مسابقات اظهار کرد: مسابقات پاراتکواندو قهرمانی جهان از روز سه‌شنبه، ۱۶ بهمن در آنتالیا ترکیه آغاز می‌شود و به مدت ۲ روز ادامه دارد. تیم ایران برای شرکت در این رقابت با ۱۱ تکواندو کار (۱۰ ورزشکار مرد و یک ورزشکار زن) روز شنبه ۱۳ بهمن عازم ترکیه خواهیم شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، وی گفت: این رقابت‌ها بالاترین امتیاز را دارد، به طوری که به نفر اول صد امتیاز، نفر دوم ۶۰ امتیاز و نفر سوم ۳۶ امتیاز تعلق می‌گیرد. از سوی دیگر چون این رقابت‌ها در راستای کسب سهمیه بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو است، بنابراین تکواندوکارانی که بتوانند در این تورنمنت به مدال طلا دست پیدا کنند، سهمیه مستقیم پارالمپیک را کسب می‌کنند.

لشگری خاطرنشان کرد: سال گذشته در مسابقات جهانی انگلستان تکواندوکاران کشورمان موفق به کسب جایگاه چهارم شدند، تلاش بر این است که با کسب بالاترین امتیاز در این مسابقات جایگاه جهانی خود را ارتقا دهیم و بین ۳ تیم برتر جهان قرار بگیریم.

رئیس انجمن پاراتکواندو افزود: با توجه به حضور ۳۰ تیم دنیا در این مسابقات، قطعاً شرایط سختی را برای مدال‌آوری و ارتقای رنکینگ جهانی خود خواهیم داشت، اما با تمرینات فشرده و خوبی که طی ۲ ماه گذشته داشتیم سعی داریم جایگاه خوبی را برای خود ترسیم و به بهترین نتیجه ممکن دست پیدا کنیم.

وی از مهدی بهرامی آذر، سعید صادقیان‌پور، سجاد جوانبخت، علیرضا بخت، مهدی پور رهنما، احمد نریمانی، اصغر عزیزی، محمدرضا شعبانی، حامد حق شناس، محمود جعفرزاده و سیده مهتاب نبوی به عنوان نفرات اعزامی به مسابقات قهرمانی جهان نام برد و گفت: در حال حاضر مهدی پور رهنما (رنکینگ اول جهان در وزن ۷۵- کیلوگرم)، اصغر عزیزی (رنکینگ سوم جهان در وزن ۷۵+ کیلوگرم) و علیرضا بخت (رنکینگ ۱۳ جهان در وزن ۶۱-) بالاترین شانس کسب مدال در این تورنمنت را دارند. از سوی دیگر کسانی که بتوانند در این تورنمنت در رنکینگ یک تا چهار جهان قرار بگیرند سهمیه مستقیم پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب می‌کنند. بنابراین سعی داریم در این تورنمنت به این هدف برسیم.

لشگری درباره وضعیت تنهای بانوی تکواندوکار در این تورنمنت و اینکه چقدر شانس کسب سهمیه پارالمپیک را دارد، خاطرنشان کرد: در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو چون امکان حضور تنها در کلاس‌های k43 و k44 را داریم و به دلیل ادغام این دو کلاس ترجیح دادیم تمرکز خود را تنها روی کلاس k44 معطوف کنیم تا سه سهمیه بازی‌های پارالمپیک را کسب کنیم. بنابراین در بخش بانوان امکان حضور در بازی‌های پارالمپیک را نداریم و ۳ سهمیه پارالمپیک تنها به بخش مردان اختصاص پیدا می‌کند.

وی در پایان از حمایت‌های فدراسیون تکواندو در برپایی اردوها و اعزام تیم به مسابقات قهرمانی جهان ترکیه تشکر کرد و افزود: امیدوارم با کسب بهترین نتیجه در این تورنمنت به حمایت‌های فدراسیون تکواندو پاسخ مثبت بدهیم.

انتهای پیام

 

 

 

همچنین مطالعه کنید:

افزایش ۷۴۰ درصدی درآمدهای مالیاتی دولت طی ۶ سال

به گزارش کسب و کار نیوز ، مالیات در ایران ذیل عنوان درآمدهای جاری دولت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.