صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / شبکه بزرگراهی کشور بعد از انقلاب به ۱۷ هزار کیلومتر رسید
شبکه بزرگراهی کشور بعد از انقلاب به ۱۷ هزار کیلومتر رسید

معاون وزیر راه و شهرسازی:

شبکه بزرگراهی کشور بعد از انقلاب به ۱۷ هزار کیلومتر رسید

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: اکنون 17 هزار کیلومتر شبکه بزرگراهی در کشور وجود دارد که قبل از انقلاب زیر 100 کیلومتر بوده است.

به گزارش کسب و کار نیوز عبدالهاشم حسن نیا پنجشنبه شب در جمع خبرنگاران افزود: وضعیت کنونی طول بزرگراه ها و آزادراه های کشور قابل قیاس با قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیست.
وی گفت: در حال حاضر حدود ۶۰۰ کیلومتر آزادراه در کشور وجود دارد که قبل انقلاب کمتر از ۵۰ کیلومتر بوده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: همزمان با دهه فجر امسال پروژه های مختلفی در وزارت راه و شهرسازی به بهره برداری می رسد که در حوزه حمل و نقل و راهداری حدود ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه افتتاح می شود.
وی گفت: برای ارتقای ایمنی در جاده ها و کاهش تصادفات سال آینده نصب ۲ هزار دوربین کنترل سرعت به ویژه در راه های شریانی، یکهزار و ۵۰۰ نیوجرسی و تعدادی پلیس راه در جاده های کشور در دستور کار قرار دارد.
حسن نیا بیان کرد: هفت ماه گذشته تصادفات جاده ای کشور ۶ درصد افزایش یافت اما در چهار ماه منتهی به پایان سال روند کاهشی دارد.
وی گفت: امید است با نصب دوربین های کنترل سرعت، ارتقای ایمنی جاده ها و حمایت دستگاه های مرتبط بتوانیم جلوی افزایش تصادفات را بگیریم یا شاهد شتاب در جهت کاهش تصادفات باشیم.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اظهار داشت: در حال حاضر ۹۰ درصد از حمل و نقل بار و مسافر از طریق جاده های کشور انجام می شود.
وی در پاسخ به پرسشی درباره میزان مطالبات پیمانکاران گفت: بخشی از مطالبات پیمانکاران سال جاری پرداخت شده و بخشی نیز از پتانسیل قانون بودجه سال ۹۷ استفاده و پرداخت خواهد شد که امیدواریم بیش از این شرمنده پیمانکاران نشویم.
حسن نیا در ارتباط با خراسان جنوبی هم گفت: این استان در کریدور شرق به غرب و شمال به جنوب کشور قرار دارد و بخش عمده ای از ترانزیت کشور از این محور انجام می شود.
وی افزود: همچنین این استان به دلیل همجواری با کشور افغانستان و دارا بودن پایانه مرزی ماهیرود، یکی از پایانه های صادراتی مهم کشور محسوب می شود.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به بهبود کمی و کیفی گلوگاه های استان گفت: یکی از اهداف سفر به خراسان جنوبی پیگیری وضعیت جاده های پایانه مرزی و برگزاری نشستی با انجمن های صنفی رانندگان و شرکت های حمل و نقل بار و مسافر بود.
وی بیان کرد: در این سفر مشکلات و حساسیت های مربوط به جاده های استان همچنین وضعیت ترانزیت این محور مورد رصد و بررسی قرار گرفت و سال آینده برای بهبود وضعیت آن برنامه هایی در دستور کار قرار می گیرد.
حسن نیا یادآور شد: پروژه های مختلفی در قالب بهسازی جاده ها، باند دوم راه ها، ساخت پلیس راه، ارتقای ایمنی و نصب دوربین های کنترل سرعت در جاده های خراسان جنوبی انجام شده است.
وی با بیان اینکه طول راه های اصلی استان نسب به ۴۰ سال گذشته تغییر چشمگیر داشته است گفت: اقداماتی به ویژه در کریدور شمال به جنوبی محور کرمان به مشهد و زاهدان – زابل و بیرجند – قاین در دستور کار وزارت راه و شهرسازی، سازمان راهداری و اداره حمل و نقل استان قرار دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار امیدواری کرد: مجموعه اقدامات در جاده های خراسان جنوبی تا پایان دولت دوازدهم انجام شود و بتوان این بزرگراه ها را چهارخطه کرد.
وی گفت: در جلسه ای که امروز در استان برگزار شد مقرر شد حدود ۱۰۰ کیلومتر از جاده بیرجند – قاین و بیرجند – نهبندان تا شب عید زیر بار ترافیک برود البته بخشی با کمبود اعتبار مواجه است که با هم افزایی راهداری و شرکت ساخت، رفع و بهره برداری می شود.
حسن نیا تاکید کرد: تمام سعی و تلاش ما این است بهبود کریدورهای استان خراسان جنوبی با تلاش مضاعف تسریع یابد چراکه بهره برداری از این کریدورها به نفع ترانزیت و حمل و نقل بار و مسافر کشور خواهد بود.
۷۵۵۷*۳۰۲۸

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۴.۸ درصدی تولید مسکن در کشور

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با بیان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.