صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / رویترز: انتظار نمی‌رود کشورهای دیگر اروپا به سرعت به SPV بپیوندند

رویترز: انتظار نمی‌رود کشورهای دیگر اروپا به سرعت به SPV بپیوندند

خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات آلمانی گزارش داد: انتظار نمی‌رود کشورهای دیگر اروپایی به زودی به سازوکار ویژه مالی با ایران بپیوندند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام ارشد دولت آلمان روز پنج‌شنبه (امروز) گفت که آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در سفر هفته آینده خود به ژاپن احتمالاً درباره ایران رایزنی خواهد کرد.

وی افزود: انتظار نمی‌رود که کشورهای دیگر اروپایی (غیر از فرانسه، آلمان و انگلیس) به زودی به سازوکار مالی ویژه اروپا با ایران موسوم به SPV بپیوندند.

صبح امروز دو دیپلمات اروپایی گفتند که فرانسه، انگلیس و آلمان به‌طور رسمی یک کانال ویژه مالی با ایران ایجاد کرده‌اند که اینس‌تکس نام دارد تا ادامه تجارت با ایران را مستقل از دلار تسهیل کند.

به گزارش رویترز، این سازوکار اروپایی اساساً روی تجارت کالاهایی که در فهرست تحریم‌های واشنگتن علیه تهران قرار ندارد متمرکز خواهد بود، شامل اقلام دارویی و غذا و تجهیزات پزشکی. از این‌رو، برای تراکنش‌های مرتبط با خرید و فروش نفت مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

یک دیپلمات اروپایی در این باره گفت: این سازوکار به‌طور چشمگیر منجر به تغییر نخواهد شد اما یک پیام سیاسی به ایران است که ما همچنان متعهد به حفظ برجام هستیم و به‌علاوه این پیام را به آمریکا می‌دهد که ما از منافعمان، علی‌رغم تحریم‌های فرا مرزی واشنگتن محافظت می‌کنیم.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا همچنین در حال نهایی کردن یک بیانیه مشترک خطاب به ایران هستند تا در آن، نگرانی‌های خود را نسبت به سیاست‌های منطقه‌ای ایران و برنامه موشکی‌اش اعلان کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.