صفحه اصلی / اقتصادی / بانک / دریافت‌کنندگان خدمات بانکی باید کارمزد بپردازند
دریافت‌کنندگان خدمات بانکی باید کارمزد بپردازند

دریافت‌کنندگان خدمات بانکی باید کارمزد بپردازند

یک مسئول در نظام بانکی با بیان اینکه هر فردی که خدمت بانکی دریافت می‌کند، باید کارمزد مربوط به آن را نیز بپردازد،گفت:اگر زمینه فراهم شود، مردم حاضرند برای دریافت خدمات بهتر، کارمزد بپردازند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، یک مسئول در نظام بانکی با بیان اینکه هر فردی که خدمت بانکی دریافت می‌کند، باید کارمزد مربوط به آن را نیز بپردازد،گفت:اگر زمینه فراهم شود، مردم حاضرند برای دریافت خدمات بهتر، کارمزد بپردازند.

محسن قادری در میزگرد درآمدهای کارمزدی و بانکداری الکترونیک با بیان اینکه قبل از استفاده از تکنولوژی در کشور، باید فرهنگ سازی مرتبط با آن صورت گیرد، گفت: باید بر طبق استانداردها عمل کنیم، این درحالی است که هر فردی که سرویس و خدمات از نظام باکنی دریافت می‌کند، باید هزینه آن را هم بپردازد.

این مقام مسئول در نظام بانکی افزود: نکته حائز اهمیت آن است که وقتی هزینه پول در بانک بالا می رود، یعنی درصد سودی که بانک برای ارایه تسهیلات می پردازد، با افزایش مواجه خواهد شد؛ بنابراین کارمزد خدمات بانکی باید روی ریل اصلی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: مشترکان خدمات بانکی، کارمزد را نمی‌پردازند؛ ولی باز هم راههایی برای دریافت کارمزد وجود دارد؛ به نحوی که موضوع دریافت کارمزد از خدمات کارتی در سال های قبل هم مطرح شده و در آن مقطع، اول فکر می کردیم با آرام شدن فضای اجتماعی و گذشت زمان، حداکثر سه ماه بعد می توانیم کارمزدها را اعمال کنیم.

مدیرعامل شرکت شاپرک معتقد است که اگر شرایط فراهم شود، مردم برای دریافت خدمات بهتر در نظام بانکی، حاضرند کارمزد بپردازند، این در حالی است که باید توجه داشت که سوییچ های پرداختی، هزینه دارد و ۷۰ درصد آن متعلق به بانک هاست و مابقی بین شبکه پرداخت، توزیع می شود.

همچنین مطالعه کنید:

طرح کالابرگ در ۱۴۰۳ ادامه می‌یابد/ امسال کسری بودجه نخواهیم داشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.