چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / درخواست رئیس کمیته کمک‌های بشر دوستانه سازمان ملل برای ارسال کمک‌ به سوری‌ها
درخواست رئیس کمیته کمک‌های بشر دوستانه سازمان ملل برای ارسال کمک‌ به سوری‌ها

درخواست رئیس کمیته کمک‌های بشر دوستانه سازمان ملل برای ارسال کمک‌ به سوری‌ها

رئیس کمیته کمک‌های بشر دوستانه سازمان ملل خواست تا تمام کشورهای درگیر جنگ سوریه از رسیدن کمک‌های بشر دوستانه به سوری‌هایی که نزدیک مرز اردن گیر افتاده‌اند، مطمئن شوند و نسبت به وقوع یک فاجعه انسانی در ادلب هشدار داد.

لوکاک

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از ایسنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد، مارک لوکاک، دبیر کمیته کمک‌های بشر دوستانه سازمان ملل متحد گفته است که این سازمان خواستار روانه کردن یک کاروان کمکی به کمپ دورافتاده “رکبان” در مرز سوریه و اردن تا تاریخ ۵ فوریه است. این کاروان شامل ۱۰۰ کامیون و ۲۵۰ نفر از کارکنان سازمان ملل متحد و صلیب سرخ سوریه می‌شود. لوکاک همچنین گفت: ۴۲ هزار ساکن این مناطق از زمان ارسال آخرین کاروان به این منطقه تنها مانده‌اند؛ کاروان فرستاده شده اخیر اولین کاروان از ژانویه ۲۰۱۸ خواهد بود.

او همچنین برای خرید مایحتاج اولیه نظیر پتو، شیر برای بچه‌ها و وسایل پزشکی برای میلیون‌ها سوری درخواست کمک مالی کرده است که در شرایط سخت زمستانی و با وجود سردی هوا، بارش برف و سیل در چادرها و ساختمان‌های غیر مجهز به وسیله‌های گرمایشی زندگی می‌کنند و این هزاران نفر از آنها را مجبور به مهاجرت کرده است.

سخنان او خطاب به شورای امنیت سازمان ملل در میان نگرانی‌های رو به افزایش در مورد گرفتاری بیش از سه میلیون نفر در ادلب بیان شد، جایی که آخرین مقر عمده اپوزیسیون سوریه است. ماه گذشته شبه نظامیان مرتبط با القاعده چندین شهر و روستا را از شورشیان رقیب گرفتند که این یک ضربه جدی به آتش بس ماه سپتامبر با واسطه‌گری روسیه و ترکیه بود که باعث جلوگیری از یک حمله دولتی بزرگ در ادلب شد.

لوکاک گفت در ماه ژانویه شاهد افزایش جنگ میان گروه‌های مسلح در ادلب بودیم که این امر غیرنظامیان را به خطر انداخت و باعث مرگ و زخمی شدن آنها شد.

او به اعضای شورا گفت: امروز من اهمیت پایداری توافق روسیه و ترکیه را دوباره تکرار می‌کنم و به شما یادآور میشوم که عملیات‌های نظامی گسترده در ادلب پیامدهای انسانی فاجعه باری خواهد داشت.

نمایندگان آمریکا، انگلیس، فرانسه و دیگر کشورهای عضو نیز با موافقت با نظرات لوکاک اعلام کردند که باید همه تلاش‌ها برای پایداری آتش بس ادلب انجام شود.

واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل با اعلام آمار ۶۵ کشته و ۲۰۰ زخمی در ادلب، از افزایش خشونت‌ها پیرامون آتش بس و نگرانی مسکو در این باره گفت.

او هم‌چنین اعلام کرد که منطقه کاهش تنش ادلب هم اکنون تحت کنترل شبه نظامیان مرتبط با القاعده به همراه گروه “هیأت تحریرالشام” است.

او جزئیات بیشتری نداد اما تکرار کرد که روسیه باور دارد که بهترین راه حل برای پایداری و ثبات در شمال غربی و شمال شرقی سوریه انتقال این مناطق به دولت سوریه است.

لوکاک گفت: برنامه‌ریزی ارسال کامیون‌ها تا پایان این هفته انجام می‌شود و آنها تا ۵ فوریه عازم می‌شوند. ما از تمام کشورها درخواست می‌کنیم تا مطمئن شوند این عملیات بدون هیچ تأخیری انجام می‌شود.

کویت، بلژیک و آلمان که در کمک‌های بشر دوستانه به سوریه شرکت دارند اعلام کردند که بر اساس آمار سازمان ملل متحد ۱۲ میلیون نفر از افراد سوریه نیازمند کمک‌های بشر دوستانه هستند و بیش از پنج میلیون نفر آنها کودکان هستند.

انتهای پیام

 

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.