صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / حمایت از ایده‌ها و ابداعات دانشجومعلمان در حوزه فرهنگی و اجتماعی
حمایت از ایده‌ها و ابداعات دانشجومعلمان در حوزه فرهنگی و اجتماعی

معاون دانشگاه فرهنگیان مطرح کرد

حمایت از ایده‌ها و ابداعات دانشجومعلمان در حوزه فرهنگی و اجتماعی

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان گفت: ما توافق نامه‌ای با معاونت پژوهشی دانشگاه منعقد کردیم که بتوانیم از ایده‌ها و ابداعات و اختراعات دانشجومعلمان در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی حمایت کنیم.

علی محمدی

به گزارش کسب و کار نیوز، علی محمدی در افتتاحیه چهارمین جشنواره رویش دانشجومعلمان پسر که به میزبانی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی در پردیس شهید بهشتی مشهد برگزار شد، تصریح کرد: این جشنواره در دو بخش دختران و پسران با مشارکت حدود ۵۰۰ دانشجو معلم برگزار شد و علاوه بر نمایشگاه ارائه آثار و دستاوردهای آنها در حوزه فرهنگی، سیاسی، علمی و اجتماعی، ۷۰ کارگاه در زمینه توانمندسازی دانشجویان برگزار شد.

وی، معرفی و حمایت از تولیدات فرهنگی و اجتماعی دانشجویان، کادرسازی فرهنگی و اجتماعی در حوزه فرهنگی، هم اندیشی و تبادل تجربه بین دانشجویان و اساتید و ایجاد نشاط و شادابی در محیط دانشگاه را از جمله اهداف چهارمین جشنواره رویش دانست.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه ما شاهد کشف استعدادها و حمایت از اختراعات و ابداعات دانشجومعلمان در حوزه فرهنگی در جشنواره رویش هستیم، تاکید کرد: ما وظیفه خود می‌دانیم که از آثار فاخر دانشجویان حمایت کنیم؛ ما توافق نامه‌ای با معاونت پژوهشی دانشگاه منعقد کردیم که بتوانیم از آثار دانشجومعلمان در این جشنواره حمایت کنیم.

محمدی گفت: جذب ۴۱ هزار دانشجو معلم درحالی که یک ردیف استخدامی در دانشگاه‌ها و سازمان‌های کشور وجود ندارد، اقدام بزرگی بود که آن را مدیون حمایت‌های مقام معظم رهبری و دولت هستیم.

وی اضافه کرد: نقش دانشجو معلمان برای برافراشتن پرچم تربیت معلم و استمرار این موفقیت‌ها بسیار تعیین کننده است که در میان آثار و نشریات آنان می‌تواند بروز و ظهور کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد: معلم مهارتی و تربیتی و معلمی که بتواند نظام تعلیم و تربیت را ارتقا دهد با فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی ایجاد می‌شود.

محمدی با اشاره به اینکه تشکل‌ها واسطه مدیران و توده دانشجویان هستند، خاطرنشان کرد: اگر تشکل‌های ما در تشکل‌های رسمی جذب نشوند، در تشکل‌های غیررسمی جذب می‌شوند که می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

وی یادآور شد: اگر تشکل‌های دانشجویی در میدان باشند، دانشگاه فرهنگیان مسیر خود را در مسیر بهتری طی خواهد کرد.

رمضان نیری، سرپرست دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی نیز در این مراسم اظهار کرد: لازمه‌ی اجرای سند تحول بنیادین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، دستیابی به حیات طیبه و معلمی رشد یافته و خود ساخته است.

وی اضافه کرد: سند تحول بنیادین معلمی متفاوت، رشد یافته، خود ساخته، تحول خواه و تحول آفرین می‌طلبد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی با بیان اینکه کلیدواژه تعلیم و تربیت تمام ساعتی، یک معلم تمام ساعتی است، افزود: شأن اصلی هر معلم، مربیگری است و برای تحقق آن باید در زمینه مدیریت و برنامه ریزی کار شود.

نیری خاطرنشان کرد: خروجی دانشگاه فرهنگیان نباید مانند سایر دانشگاه‌ها تنها پاس کردن دروس باشد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.