صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / تاکید استاندار کرمانشاه بر تسریع در ساخت و ساز مناطق زلزله زده
تاکید استاندار کرمانشاه بر تسریع در ساخت و ساز مناطق زلزله زده

تاکید استاندار کرمانشاه بر تسریع در ساخت و ساز مناطق زلزله زده

‌در نشست ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه تصمیماتی برای رفع مشکلات موجود در این مناطق و سرعت بخشیدن به روند بازسازی گرفته شد.

جلسه

‌به گزارش کسب و کار نیوز‌، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در این نشست که عصر روز دهم بهمن برگزار شد، با تاکید بر سرعت بخشیدن به روند بازسازی این مناطق، گفت: تمام دستگاه‌ها باید کمک کنند بازسازی این مناطق با سرعت بیشتری انجام شده و مردم در منازل بازسازی شده خود ساکن شوند.

وی با بیان اینکه علاوه بر زلزله بزرگ آبان سال گذشته، در زلزله ۶.۴ ریشتری امسال نیز آسیب‌هایی به برخی واحدهای مسکونی رسیده که باید تا یک هفته آینده کار ارزیابی این واحدها به اتمام برسد، گفت: به تمام واحدهای آسیب دیده در این زلزله که تخریبی و یا تعمیری نوع یک تشخیص داده شوند، تسهیلات پرداخت می‌شود.

بازوند با اشاره به رشد صدور پروانه ساخت از سوی شهرداری‌های مناطق زلزله زده، گفت: در شهر سر پل ذهاب حدود هفت هزار واحد دارای پروانه تخریب شد، اما اکنون بیش از ۱۱ هزار پروانه صادر شده که نشان دهنده بازگشت امید در این مناطق است.

بازوند همچنین بر تسریع در تکمیل مدارس آسیب دیده مناطق زلزله زده استان تاکید کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه نیز در این نشست با بیان اینکه در زلزله سال گذشته ۹۷۰۰ واحد افراد تحت پوشش این نهاد آسیب دید، گفت: از این تعداد ۵۴۰۰ واحد تخریبی و مابقی تعمیری بود.

حسین خدرویسی افزود: از مجموع واحدهای تخریبی تا پایان سال پنج هزار واحد تحویل می‌شود و مابقی واحدها نیز تا خرداد سال آینده به صاحبانشان تحویل خواهد شد.

به گفته وی، کار مرمت تمام واحدهای تعمیری مددجویان در مناطق زلزله زده استان به پایان رسیده است.

مرزبان نظری مدیرکل نوسازی مدارس استان نیز گزارشی از روند بازسازی مدارس آسیب دیده ارائه داد و گفت: در جریان زلزله سال گذشته ۷۸ مدرسه شهری و روستایی با ۴۱۵ کلاس درس آسیب دید که تاکنون بازسازی ۵۶ مدرسه شامل ۵۳ مدرسه روستایی و سه مدرسه شهری به اتمام رسیده است.

وی گفت: به جهت تبدیل تهدید زلزله به فرصت، بازسازی برخی مدارس فرسوده را نیز در این مناطق آغاز کردیم و در مجموع ۱۶۰ مدرسه با ۷۱۰ کلاس درس در حال ساخت است.

انتهای پیام

دبیر: زهرا حبیب پور

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.