صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / ارتش رژیم صهیونیستی از ناظران بین‌المللی خواست از الخلیل خارج شوند
ارتش رژیم صهیونیستی از ناظران بین‌المللی خواست از الخلیل خارج شوند

ارتش رژیم صهیونیستی از ناظران بین‌المللی خواست از الخلیل خارج شوند

ارتش رژیم صهیونیستی امروز (پنج‌شنبه) به اعضای هیأت موقت سازمان ملل در شهر الخلیل اعلام کرد که مأموریت آنها در این شهر تمام شده و باید الخلیل را ترک کنند.

الخلیل

به گزارش کسب و کار نیوز، مسئولان این ارتش در راستای عمل به خواسته‌های شهرک‌نشین‌ها تصمیم گرفتند، هیأت سازمان ملل را پس از ۲۱ سال فعالیت در شهر الخلیل از این شهر بیرون کنند.

طبق گزارش خبرگزاری “معای فلسطین، برخی ناظران تاکید کردند، اخراج هیأت سازمان ملل درب را به روی شهرک‌نشین‌ها برای افزایش تجاوزات و توسعه شهرک‌سازی‌هایشان در داخل شهر الخلیل به ویژه بخش قدیمی قدس، اطراف حرم ابراهیمی، خیابان الشهدا، محله تل الرمیده و بازار قدیمی شهر می‌گشاید.

فرید الاطرش، فعال حقوقی در این رابطه اظهار داشت: حضور موقت سازمان ملل در ثبت موارد نقض حقوق بشر در الخلیل اهمیت بسیاری دارد، این هیأت در راستای مستند سازی اقدامات اشغالگران و شهرک‌نشین‌ها در نقض قوانین بین‌المللی و قوانین حقوق بشر فعالیت دارد.

الاطرش در ادامه حضور نیروهای مسلح سازمان ملل را تا زمانی که اشغالگری اسرائیل پایان یابد و شهرک‌نشین‌ها از الخلیل بیرون شوند، خواستار شد.

ابوصدام القصراوی، سخنگوی قبایل فلسطین اظهار کرد: مسئولیت کامل هرگونه قتل عام جدیدی را که به علت اخراج ناظران بین‌المللی رخ دهد، بر عهده دارند و اخراج این ناظران به معنای باز گذاشتن دست شهرک‌نشین‌ها برای تعرض به شهروندان بی دفاع فلسطینی است.

القصراوی در ادامه از رهبری فلسطین خواست برای طرح شکایت علیه اشغالگران و شهرک‌نشین‌ها به دلیل تعرض‌های مکررشان به دادگاه جرایم بین‌المللی رجوع کرده و محاکمه آنها را خواستار شود.

بسام ابوعیشه، نماینده ساکنان مناطق مسدود و ارتفاعات الرمیده نیز احتمال داد محدودیت‌های روزانه در الخلیل افزایش یافته و شاهد گسترش طرح‌های شهرک‌سازی در این شهر باشیم.

ابوعیشه گفت: حضور ناظران بین‌المللی به شهروندان فلسطینی هنگام حضور در ایست‌های بازرسی احساس امنیت می‌دهد و ساکنان این مناطق خواستار حضور نیروهای مسلح سازمان ملل جهت حمایت از آنها در برایر شهرک‌نشین‌های مسلح هستند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.