صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان شرقی / آذربایجان شرقی از کریدور ترانزیتی کالا و مسافر حذف شده است

استاندار آذربایجان شرقی:

آذربایجان شرقی از کریدور ترانزیتی کالا و مسافر حذف شده است

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه آذربایجان شرقی از کریدور ترانزیتی کالا و و مسافر حذف شده است، گفت: زمانی استان ما پل ارتباطی ایران و اروپا بود که متاسفانه اکنون نقش آن کمرنگ شده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی

به گزارش کسب و کار نیوز، محمدرضا پورمحمدی در «نشست رئیس مجلس با فعالان اقتصادی، نخبگان و مسئولین آذربایجان شرقی» بیان کرد: استان ما یکی از مهمترین استان‌های کشور بوده که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان سر ایران یاد کرده‌اند و آذربایجان شرقی همواره در تحولات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نقش ویژه‌ای ایفا کرده است، این استان، امروزه برای عبور از تنگناها و رفع کاستی‌ها به کمک رئیس مجلس، رئیس جمهور و همت نمایندگان فعال استان نیاز دارد.

وی در خصوص قابلیت‌های آذربایجان شرقی، بیان کرد: صنایع مادر نظیر تراکتورسازی و ماشین سازی در این استان فعالیت می‌کنند، همچنین ۳۵ درصد قطعات خودروی کشور در ۵۰۰ کارگاه تولیدی آذربایجان شرقی تولید می‌شوند.

وی با اشاره به وجود ۵۳ شهرک یا ناحیه اقتصادی در استان، ادامه داد: آذربایجان شرقی پایتخت شکلات کشور بوده و در این زمینه به بیش از ۸۰ کشور صادرات دارد.

پورمحمدی افزود: استان ما از نظر وجود معادن شرایط بسیار مطلوبی دارد و تعدادی از معادن طلا و مس این استان هنوز کشف نشده‌اند و خام فروشی از دیگر مشکلات در این زمینه است.

استاندار آذربایجان شرقی در رابطه با پتانسیل کشاورزی استان، بیان کرد: ۴۱۴ هزار هکتار اراضی آبی و ۷۰۷ هزار اراضی دیمی در استان زیر کشت رفته‌اند که ضرورت دارد با سرمایه‌گذاری و عبور از کشاورزی سنتی، بهره‌وری را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی یکی از قطب‌های گردشگری کشور است، اظهار کرد: بیش از ۱۷۰۰ اثر ثبت شده ملی و چند اثر ثبت جهانی شده در استان وجود دارد و زیرساخت‌های ارتباطی و همجواری با کشورهای آذربایجان و ترکیه نیز از دیگر پتانسیل‌ها برای توسعه استان است.

وی خاطرنشان کرد: آذربایجان شرقی در سطح کشور بیشترین نرخ بیکاری را در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی دارد.

وی در پایان گفت: از رئیس مجلس درخواست دارم که برای حفظ و نوسازی صنایع، احیای دریاچه ارومیه، اتمام زیرساخت‌های ارتباطی همچون راه‌آهن «میانه – تبریز» و «بزرگراه مرند – بازرگان»، حل مشکلات حاشیه‌نشینی تبریز و…. مسئولان آذربایجان شرقی را یاری کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کمیته امداد

مردم آذربایجان شرقی به “رزمایش بخشش ایرانیان” در ماه رمضان بپیوندند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمد کلامی اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.