صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / ۳۲۰۰ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌ها شناسایی شده است

۳۲۰۰ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌ها شناسایی شده است

وزیر راه و شهرسازی گفت: در مجموع ۲۱۷ هزار کیلومتر راه در کشور نزدیک به سه هزار و ۲۰۰ نقطه حادثه‌خیز شناسایی شده است که یک هزار و ۷۰۰ مورد از آنها در فهرست اولویت‌های نخست ایمن سازی قرار دارد.

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد اسلامی امروز (پنجشنبه) در حاشیه بهره برداری سه طرح عمرانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از اولویت‌های دولت تدبیر و امید، ارتقای ایمنی و حذف یا کاهش نقاط آسیب پذیر و حادثه خیز بود که تلاش می‌کنیم با کمک مجلس شورای اسلامی این موضوع را در دستور کار قرار دهیم.

وی افزود: مسیر کاشان به بزرک یکی از این طرح‌های ایمن سازی است که مردم را با حادثه‌های ناگواری روبرو کرده که ناشی از افزایش ترددها به دلیل فعالیت‌های منطقه است و به علت توسعه در آینده، این محور در اولویت قرار گرفت و امیدواریم پیمانکار بتواند بر اساس زمانبندی کار را به پایان برساند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: اجرای طرح‌های نیمه تمام نزدیک ۲۰۰ هزار میلیارد تومان نیاز دارد که با توجه به میزان اعتبار مصوب سالانه، اجرای آنها زمان زیادی می‌خواهد و منابع دولتی کفایت نمی‌کند بر این اساس سیاست‌ها بر پایه تعریف طرح‌ها در چهارچوب الگوی اقتصادی شکل گرفت تا مردم بتوانند برای سرمایه گذاری مشارکت کنند.

اسلامی تاکید کرد: یکی از روش‌های تکمیل طرح‌های نیمه تمام، تهاتر با ملک یا دیگر الگوهایی است که در قانون بودجه برای پرداخت بدهی دولت به پیمانکاران پیش بینی شده و می‌توانیم قسمتی از فعالیت‌ها را بخش خصوصی واگذار کنیم.

وی با اشاره به طرح‌های بازآفرینی شهری گفت: این طرح‌ها مشارکتی بوده که محورهای آن به استانداران ابلاغ شده تا هسته مرکزی شهرها و به ویژه بخش‌های قدیمی و تاریخی را احیا کنیم و بخش‌های فرسوده با فضاهای سکونتگاهی و فعالیت‌های نو جایگزین شده و بخش‌های تاریخی هم احیا می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: اعتبار طرح‌های بازآفرینی شهری از محل صندوق توسعه ملی با تأیید مقام معظم رهبری تأمین شده است که از مجموع ۲۷۰۰ محله در کشور ۱۰ درصد آنها برای بازآفرینی در اولویت قرار دارند و قسط اول آن هفته گذشته اختصاص یافت.

اسلامی تاکید کرد: نقاط بحرانی در موضوع حاشیه نشینی، به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ابلاغ شده و امید می‌رود که با ساخت و ساز مسکن ارزان قیمت بتوانیم حاشیه نشینی را مهار کرده و با بهسازی شهری زندگی بهتری را در شهرها داشته باشیم.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

هدف‌گذاری ایجاد ۱۸۰هزار شغل در تهران

به گزارش کسب و کار نیوز، تهران به‌عنوان مرکز سیاسی و اداری، کانون اقتصادی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.