صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / گوگل پلاس حذف اطلاعات کاربران را از ۱۳ فروردین آغاز می‌کند
گوگل پلاس حذف اطلاعات کاربران را از ۱۳ فروردین آغاز می‌کند

گوگل پلاس حذف اطلاعات کاربران را از ۱۳ فروردین آغاز می‌کند

مهر ماه امسال بود که گوگل اعلام کرد به دلیل وجود برخی آسیب پذیری‌ها قصد دارد تعطیلی گوگل پلاس را چهار ماه جلو بیاندازد. به همین دلیل روز گذشته گوگل برنامه ریزی خود برای تعطیلی گوگل پلاس را به صورت رسمی ارائه کرد.

از ۱۵ بهمن ماه امکان ایجاد و ساخت حساب کاربری، صفحه‌های جدید، انجمن‌ها یا رویداد وجود نخواهد داشت. بخش نظرات تولید شده توسط گوگل پلاس در وبسایت‌های خارجی از همین تاریخ و در دیگر وبسایت‌ها از تاریخ ۱۳ فروردین حذف خواهند شد. همه‌ی نظرات درج شده در وبسایت‌ها که با استفاده از حساب کاربری گوگل پلاس انجام شده از ۱۳ فروردین حذف می‌شوند.در همین تاریخ، همه‌ی محتویات درج شده توسط کاربران این شبکه‌ی اجتماعی پاک خواهند شد (به جز یادداشت‌های گوگل و محتویاتی که بنابر دلایلی باید حفظ شوند). این محتویات شامل عکس‌ها، آرشیو‌های آلبوم و همچنین صفحات گوگل پلاس خواهند بود. عکس‌ها و ویدیو‌هایی که در گوگل فوتوز بک آپ شده‌اند خطری تهدیدشان نمی‌کند.

اگر از گوگل پلاس برای ورود به برخی سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها استفاده می‌کردید، این دکمه‌ها به زودی غیر فعال می‌شوند اما در مواردی ممکن است دکمه‌ی Google Sign In جایگزینشان شود. در این موارد امکان ورود به اپلیکیشن‌ها و وبسایت‌ها با استفاده از حساب کاربری گوگل به جای گوگل پلاس امکان پذیر خواهد بود.گوگل همچنین اعلام کرده که برای حذف اطلاعات گوگل پلاس به صورت تدریجی عمل می‌کند. بنابراین تا چند ماه آینده امکان دسترسی به این شبکه‌ی اجتماعی همچنان برقرار است.

دسترسی به سرویس‌های گوگل هیچ تغییری نخواهند کرد. همچنین اگر از کاربران G Suite‌ هستید، گوگل پلاس حساب کاربری G Suite به قوت خود باقی خواهد ماند اما به زودی از لحاظ ظاهری و همچنین ویژگی‌هایی که ارائه می‌دهد دچار تغییراتی خواهد شد.تاریخ‌های اعلام شده از سوی گوگل بسیار نزدیک هستند. بنابراین اگر به گوگل پلاس علاقمندید و می‌خواهید برخی اطلاعات خود را حفظ کنید، بهتر است همین حالا نسبت به بکاپ گیری از اطلاعات خود اقدام نمایید.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.