چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / پژمان‌فر: قرار گرفتن تغسیل در زمره مشاغل سخت را دنبال می‌کنیم

پژمان‌فر: قرار گرفتن تغسیل در زمره مشاغل سخت را دنبال می‌کنیم

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: به همراه کمیسیون اجتماعی شهرداری مشهد پیگیر این موضوع هستیم که تغسیل هم جز مشاغل سخت و زیان‌آور قرار گیرد، امیدواریم شرایط برای انجام این کار محقق شود.

حجت‌الاسلام پژمان‌فر

به گزارش کسب و کار نیوز، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر در همایش طاهران (غسالان) شرق و شمال‌شرق کشور که در سالن همایش مجتمع آفتاب ولایت خراسان رضوی برگزار شد، اظهارکرد: برای همه مسلمانان امر تطهیر، تدفین و تغسیل از واجبات است. اگر کسی از دنیا برود بر همه مسلمانان واجب است تا نسبت به امر غسل مسلمان اقام کنند. این امر واجب کفایی است یعنی اگر کسی این کار را انجام بدهد از روی دوش سایر افراد برداشته می‌شود. نماز تنها به واجب الهی و امر الهی ختم نمی‌شود.

وی ادامه داد: از اباذر سوال شد که چرا مردم از مرگ می‌ترسند و ایشان در پاسخ گفت آن‌ها دنیا را آباد کردند و آخرت‌شان را خراب. اشکل کار در خود انسان است؛ چراکه نمی‌خواهد به یاد مرگ باشد و از آن فرار می‌کنند. طاهرین و غسالان چه به صورت افتخاری و چه وظیفه سازمانی به عنوان موعظه‌گر و کسی که جامعه را هدایت می‌کند نقش‌آفرین هستند.

وی نقش غسالان در جامعه را موعظه‌گر دانست و تصریح کرد: از مسئولان مرتبط درخواست دارم تا امکانی را فراهم کنند که این افراد در جلسات مختلف شرکت کرده و موعظه نافذ کنند. شما می‌توانید در جامعه‌ای که بدون ترمز با مشکلات اخلاقی و گرفتاری فرهنگی موجود دست به گریبان است، همانند تازیانه‌ای بر روح‌های سرکش باشید. سرانجام هر کسی پیش غسال می‌رود، او آخرین همراهش خواهدبود و مواجه با این واقعیت می‌شوند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کار غسالان هم از لحاظ این‌که واجب کفایی است و هم از لحاظ اهمیت بسیار بزرگ است. اگر غسالان واجب کفایی را انجام ندهند تمام مردم شهر ترک واجب کرده‌اند. واجب کفایی به این معناست که اگر کسی آن را انجام ندهد همه در معصیت آن شریک هستند. تغسیل در زمره مشاغل سخت و زیان‌آور قرار دارد.

وی اضافه کرد: در جلسه‌ای با مسئولان فردوس‌ها در بهشت رضای مشهد داشتم، متقاضی بودند تا بخش‌های دیگر مثل امور دفتری ودیگر بخش‌ها هم جز مشاغل سخت وزیان‌آور هم باشد. به همراه کمیسیون اجتماعی شهرداری مشهد پیگیر این موضوع هستیم که تغسیل هم جز مشاغل سخت و زیان‌آور صورت گیرد، امیدواریم شرایط برای انجام این کار محقق شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.