صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / پایان کار کمیته مبارزه با فساد عربستان با بازگشت ۱۰۰ میلیارد دلار به خزانه
پایان کار کمیته مبارزه با فساد عربستان با بازگشت ۱۰۰ میلیارد دلار به خزانه

پایان کار کمیته مبارزه با فساد عربستان با بازگشت ۱۰۰ میلیارد دلار به خزانه

دفتر پادشاهی عربستان اعلام کرد، گزارشی از پایان کار عملیات مبارزه با فسادی که در سال ۲۰۱۷ شروع شده بود و با بازداشت صدها شاهزاده، غول‌های اقتصادی و مدیران کسب و کارها همراه بود به سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه این کشور تحویل داده شده است.

هتل ریتز کارلتون

به گزارش کسب و کار نیوز، خبرگزاری رسمی عربستان (واس) گزارش داد، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان گزارشی از کار کمیته عالی مبارزه با فساد این کشور را در اختیار پادشاه قرار داد و کار کمیته عالی رسیدگی به پرونده‌های فساد دولتی در این کشور با بازگشت مبالغی به خزانه‌داری به اتمام رسید که مجموع آنها از ۴۰۰ میلیارد ریال عربستان معادل ۱۰۷ میلیارد دلار آمریکا فراتر می‌رود و شامل املاک و مستغلات، شرکت‌ها، اسناد مالی و پول نقد هستند.

خبرگزاری واس همچنین اعلام کرد، مسئولان عربستانی تمامی کسانی که اتهام فساد برای آنها ثابت نشد را آزاد کردند و به پرونده ۸۷ تن پس از اعتراف به اتهاماتی که به آنها نسبت داده شده بود، رسیدگی کردند، ۵۶ نفر نیز برای تکمیل روند تحقیقات به دادستانی کل ارجاع داده شدند. در این میان هشت نفر نیز اتهام و حکم خود را نپذیرفتند که آنها نیز برای تکمیل پرونده‌شان به دادستانی کل ارجاع داده شدند.

پادشاه عربستان نیز بر ادامه فعالیت دولت بر اساس اصل حمایت از شفافیت و مبارزه با فساد و نابودی آن و مقابله با کسانی که در اموال عمومی تصرف کنند، تاکید کرد و افزود: دستگاه‌های نظارتی نیز باید تلاش خود را در حفاظت از اموال عمومی افزایش دهند.

عملیات مبارزه با فساد را محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در نوامبر سال ۲۰۱۷ شروع کرد.

در این عملیات بیش از ۲۰۰ شاهزاده، وزیر و مقام تجاری بازداشت شدند که بسیاری از آنها در هتل‌های ریاض از جمله هتل پنج ستاره ریتز کارلتون در ریاض، پایتخت، نگهداری می‌شدند.

به گزارش بی‌بی‌سی این پاکسازی طبقه نخبگان عربستان شوک شدیدی به سیستم بود و همچنین باعث نگرانی بعضی از سرمایه گذاران خارجی شد.

محمد بن سلمان از زمان قتل روزنامه نگار منتقد، جمال خاشقجی، در کنسولگری عربستان در استانبول در روز دوم اکتبر ۲۰۱۸، به شدت تحت فشار بوده است.

او از سوی بسیاری به دست داشتن در حادثه متهم می‌شود و حتی دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا نتیجه گیری کرده‌اند که قتل خاشقجی بدون آگاهی او تقریباً غیرممکن بوده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.