صفحه اصلی / سرخط خبرها / همراهی که اسپانسر بود اما همراه نبود
همراهی که اسپانسر بود اما همراه نبود

سایه روشن‌های جشنواره فیلم فجر:

همراهی که اسپانسر بود اما همراه نبود

شاید وقتی نام یکی از اپراتورهای تلفن همراه به عنوان اسپانسر جشنواره مطرح شد اهالی رسانه تصور کردند که که داستان همیشگی قطع اینترنت امسال تکرار نمی شود؛ اما این طور نشد.

به گزارش کسب و کار نیوز، نخستین روز جشنواره فیلم فجر با قطع و وصل شدن دائم اینترنت شامگاه چهارشنبه ۱۰ بهمن ماه در پردیس سینمایی ملت به کار خود پایان داد تا آغازی باشد بر حواشی نخستین روز.
دیروز البته بعد از تلاش فراوان، احتمالا برای چند دقیقه ای اینترنت در کاخ رسانه ای جشنواره وصل اما به محض تغییر و جابجایی باز هم اینترنت قطع می شد و همان حکایت سال گذشته که بیش از هر چیز مورد تاکید قرار گرفت و مورد توجه واقع نشد.
این در حالی است که اولین و مهمترین ابزار در کاخ رسانه ای جشنواره باید اینترنت باشد؛ البته این همه اصرار بر خطا هم از آن داستان هاست که حالا باید تا روز پایان جشنواره ماند و دید که آیا برطرف شدن این مشکل باز هم به روز آینده و روز آینده موکول خواهد شد یا نه اینبار اسپانسر به داد اهالی رسانه خواهد رسید.
اما بعد از این حاشیه مهم و جدی جشنواره قرار بود با فیلم «غلامرضا تختی» ساخته بهراد توکلی آغاز شود که به دلایل فنی و آماده نشدن این فیلم خیلی زود و در همان سئانس ابتدایی جشنواره معکوس کشید و «معکوس» ساخته فرزند استاد کیمیایی شد آغازگر سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر.
از آنجا که این جابجایی خیلی دیر و به ناگاه به سبک عکس های مد شده این روزها انجام شد، به دلیل غیبت عوامل فیلم «معکوس» نشست این فیلم هم برگزار نشد تا موکول شود به بعد از نمایش فیلم دوم که ساخته رسول صدر عاملی بود.
حالا و دم دم‌های غروب، تنور جشنواره گرم شده است که در آن، دو نشست فیلم‌های «سال دوم دانشکده من» و «معکوس» پشت سر هم برگزار شد تا اهالی رسانه از فیلم «غلامرضا تختی» که به دور از خوب یا بد بودن فیلم بیشتر حس کنجکاوی را برانگیخته بود جا بمانند.
نشست «سال دوم دانشکده من» حاشیه قابل ذکری نداشت. فرزاد حسنی مجری بود. خبرنگاران سوال نوشتند و بیشتر هم صدر عاملی جواب داد. بعد هم کیمیایی کوچک با عواملش نشست معکوس را برگزار کردند تا پولاد از سرمایه گذار فیلمش که یک تاجر ایرانی ساکن چین است رونمایی کند. پولاد این را هم گفت که بر خلاف آنچه درباره پول های مشکوک در سینما از آن یاد می شود این فیلم با پول تمیز ساخته شده است و اتفاقا خیلی ها (رسانه ها) هم این پول تمیز را تیتر کردند.
«غلامرضا تختی» فیلمی است که بعد از ۲۰ سال از زمانی ساخته شده است که مرحوم حاتمی در کوران تولید آن از دنیا رفت و روایتگری مرحوم حاتمی از مرحوم تختی ناتمام مانده بود، اینبار بهرام توکلی جوان آن را روایت کرده است.
البته با تدبیر مدیران جشنواره سالن‌های ۳ و ۴ نمایش فیلم را با نیم ساعت تاخیر آغاز شد تا ما هم از تماشای فیلم جا نمانیم و به تبع آن نشست این فیلم هم با تاخیر یک ساعته نیمه آغاز شد.
اما نشست فیلم «غلامرضا تختی» هم در حالی برگزار شد که چهار بازیگر نقش کودکی، نوجوانی، جوانی و بزرگسالی تختی که در واقع بازیگران اصلی فیلم بودند، پایین نشستند و بازیگرانی که نقش کوتاهی در فیلم داشتند اما احتمالا شهرت داشتند در جایگاه اصلی و جلوی خبرنگاران قرار گرفتند.
حالا حوالی ساعت ۲ بامداد است. نشست خبری فیلم تختی هم تمام شد و ما خبرنگاران مانده ایم با گزارش نشست فیلم تختی و حاشیه هایی که هنوز ننوشته‌ایم با امید برنامه ریزی بهتر برای فردای جشنواره که امروز است.
جشنواره فیلم فجر که از روز چهارشنبه ۱۰ بهمن کار خود را آغاز کرد تا ۲۲ بهمن ادامه خواهد داشت و البته روزهای ۱۹ و ۲۰ بهمن به دلیل شهادت حضرت زهرا (س) دو روز تعطیل خواهد شد و در نهایت پرواز سیمرغ ها حسن ختام این رویداد مهم هنری خواهد بود.

 

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.