صفحه اصلی / فرهنگی / میراث فرهنگی و گردشگری / همایش از خزر تا خلیج فارس در بندرعباس آغاز شد
همایش از خزر تا خلیج فارس در بندرعباس آغاز شد

همایش از خزر تا خلیج فارس در بندرعباس آغاز شد

همایش « از خزر تا خلیج فارس » با هدف بررسی راهکارهای گسترش و پیشرفت صنعت گردشگری با حضور حدود 200 نفر از فعالان این بخش در بندرعباس آغاز به کار کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز، استاندارهرمزگان روز پنجشنبه در آیین آغازین این همایش ۲ روزه اظهار داشت: در صنعت گردشگری باید به نقطه ای برسیم که کمبود درآمدهای ارزی نفتی را با درآمدهای ارزی این صنعت پر کنیم.
فریدون همتی بیان داشت: اکنون دشمن با آگاهی از وابستگی کشور به درآمدهای نفتی تحریم های خود را علیه مردم کشور اجرایی کرده است در حالی که باید دشمن را تهدید به نفروختن نفت می کردیم.
وی ادامه داد: افزایش ناشی از نفروختن نفت توسط ایران و کمبود آن در بازارهای انرژی جهان، دشمنان را در برابر جمهوری اسلامی به زانو در می آورد.
استاندار هرمزگان با اشاره به « از خزر تا خلیج فارس » بیان داشت: فعالان گردشگری برای آشنایی بیشتر با یکدیگر و داشتن تعامل های افزون تر در بندرعباس گردهم آمده اند و امید می رود این همایش موجب ایجاد تحول مثبت این بخش شود.
وی اشاره کرد: فعالان بخش گردشگری می توانند مکمل و زنجیره پشتیبان یکدیگر باشند و با اقدام های خود میزان ورودی گردشگران خارجی به کشور و گردشگران داخلی استان ها را افزایش دهند.
همتی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به ظرفیت های بی نظیر هرمزگان برای جذب گردشگران داخلی و خارجی، یاد آور شد: جزیره قشم به تنهایی از ۲۲ کشور بزرگ تر است.
وی ادامه داد: هرمزگان دارای ظرفیت های منحصر به فرد گردشگری است که می توان به جزایر آن اشاره کرد و آمادگی برای پشتیبانی و حمایت از سرمایه گذارانی که این استان را برای سرمایه گذاری انتخاب می کنند وجود دارد.

** دولت برای استفاده از ظرفیت هتل ها تسهیلات در نظر بگیرد
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی هم در این آیین گفت: جلوگیری از اسکان در مدارس، مسافران و مردم را به هتل ها هدایت نمی کند.
پروانه سلحشوری ادامه داد: شرایط اقتصادی مردم به گونه ای نیست که هتل را به عنوان محل اقامت انتخاب کنند ولی دولت می تواند تسهیلاتی برای استفاده از هتل ها در نظر گیرد.
وی ادامه داد: مسوولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با خوشحالی اعلام می کنند که میزان ورودی گردشگر خارجی به کشور افزایش یافته و از میزان خروجی کاسته شده است که کاهش گردشگران خروجی مایه خوشحالی نیست.
همایش ۲ روزه «از خزر تا خلیج فارس» که صبح امروز در بندرعباس آغاز شده عصر روز ۱۲ بهمن به کار خود پایان می دهد.
۳۲۱۹ /۶۰۴۸

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۴۲ درصدی ورود گردشگران خارجی به ایران/ بازدید ۵ میلیون خارجی از ایران در ۱۱ ماه

به گزارش کسب و کار نیوز، سازمان جهانی گردشگری وابسته به سازمان ملل در گزارشی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.