صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / ناگزیر به تغییر رویکردها در تولید و صادرات هستیم
ناگزیر به تغییر رویکردها در تولید و صادرات هستیم

رئیس سازمان توسعه تجارت:

ناگزیر به تغییر رویکردها در تولید و صادرات هستیم

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: در شرایط تحریم باید رویکرد متفاوتی نسبت به قدیم داشته باشیم. اصلاً شرایط ما شرایط یک سال گذشته نیست و ناگزیر هستیم سیاست‌های ویژه ای در شرایط فعلی اتخاذ کرده و رویکرد را در تولید و صادرات تغییر بدهیم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: در شرایط تحریم باید رویکرد متفاوتی نسبت به قدیم داشته باشیم. اصلاً شرایط ما شرایط یک سال گذشته نیست و ناگزیر هستیم سیاست‌های ویژه ای در شرایط فعلی اتخاذ کرده و رویکرد را در تولید و صادرات تغییر بدهیم.

“محمدرضا مودودی” امروز ۱۱ بهمن ماه در همایش بزرگداشت روز صادرات و تجلیل از صادرکنندگان برتر استان کرمان اظهار کرد: کرمان استان خاص و ویژه ای است و تجربه سال‌های گذشته این استان نشان داد وقتی همگرایی بین دولت و بخش خصوصی صورت بگیرد، اتفاقات بزرگی رقم می‌خورد که برای همه مردم استان و کشور مفید است.

وی افزود: امیدواریم الگوهای اجرا شده در استان کرمان در استان‌های دیگر فراگیر شود و شاهد همگرایی بیشتری بین دولت و بخش خصوصی و فعالان اقتصادی در سیاست گذاری‌ها باشیم.

مودودی تصریح کرد: در این ۴ دهه عمر انقلاب اسلامی اتفاقات بزرگی را رقم زده ایم علی رغم مشکلاتی که در عرصه اقتصادی شاهد هستیم و اگر کشور دیگری مانند ایران با مشکلاتی که ما مواجه هستیم، روبرو بود امکان نداشت جایگاهی که ما کسب کرده ایم را به دست آورد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: جهشی بین اقتصاد کشاورزی تا مسائل جهش داشتیم و البته ضعف در اقتصاد تولیدی را می‌پذیریم اما در منطقه نفت خیز دنیا تقریباً تنها کشوری هستیم که وابستگی به نفت ما کمتر از سایر همتایان است.

وی افزود: بعد از چهار دهه، تراز تجاری در بخش غیرنفتی نیز مثبت و واردات نزدیک به ۷۰۰ میلیون دلار کمتر است و نشان می‌دهد تلاش فعالان اقتصادی به بار نشسته و این موارد در شرایط جنگ، تهدید و تحریم دستاورد بزرگی است.

وی با اشاره به اینکه ما ۴ دهه از عهده شرایط سخت برآمدیم و امروز می‌توانیم از عهده این شرایط بربیاییم، تصریح کرد: امریکا دارد آزمون جدیدی تجربه می‌کند که اگر در مورد ایران مصداق پیدا کند، شاهد جنگ‌های جدیدی در عرصه بین المللی با مبنای اقتصاد خواهیم بود و در دنیا زیرساخت‌های جدیدی برای جنگ اقتصادی شکل گرفته است.

رئیس سازمان توسعه تجارت اظهار کرد: اروپا در این زمینه نمره قبولی نگرفت و نشان داد امضای اروپا در تعهدات اعتبار ندارد.

وی افزود: ما از تعهدات خود تخلف نکردیم اما ناملایماتی که صورت گرفت نشان داد که اروپا و حتی چین و روسیه سهم زیادی در تصمیم گیری ندارند و اکنون با چالش های جدی مواجه هستیم.

مودودی گفت: ایران انتخاب بسیار بدی برای امریکا بود زیرا در همسایگی ما ۱۵ کشور قرار دارد که ثروتمند بوده و یک هزار میلیارد دلار واردات دارند و اگر همت و تلاش و اقتصاد فعلی را عمومی‌تر و مردمی‌تر بکنیم، می‌توانیم تجربه بهتری نسبت به قبل داشته باشیم.

وی تصریح کرد: سازمان توسعه تجارت نماینده فعالان اقتصاد در دولت است و مشکلات را پیگیری می‌کنیم و درخواست این است که فعالان اقتصادی خود را روی صادرات متمرکز کنند زیرا اگر فرآیند صادرات متوقف شود، کل کشور آسیب می بیند.

مودودی بیان کرد: امروز اشتغال و تولید مهم است و همه چشم‌ها به صادرکنندگان دوخته شده که پرچمداران رونق تولید هستند و تلاش می‌کنیم برای چالش‌ها راه حل پیدا کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.