صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / صادرکنندگان سربازاران خط شکن جنگ اقتصادی هستند
صادرکنندگان سربازاران خط شکن جنگ اقتصادی هستند

مدیرکل پایش روابط اقتصادی دو جانبه وزارت امور خارجه:

صادرکنندگان سربازاران خط شکن جنگ اقتصادی هستند

مدیرکل پایش روابط اقتصادی دو جانبه وزارت امور خارجه گفت: سربازاران خط شکن جنگ اقتصادی صادرکنندگان هستند و در وزارت خارجه دستگاه دیپلماسی بخاطر رسیدن به این اصل مهم و براساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم اقدام به تغییر ساختار کرده و دستگاه‌های حوزه دیپلماسی در اختیار اقتصاد قرار گرفته است.

احمد معصومی فر

به گزارش کسب و کار نیوز، احمد معصومی فر امروز ۱۱ بهمن ماه در همایش بزرگداشت روز صادرات و تجلیل از صادرکنندگان برتر استان کرمان اظهار کرد: اگر به کارنامه موفق کشورها در رشد اقتصادی نگاه کنیم این است که همه نیروها توافق کردند همه امکانات را متمرکز بر توسعه ظرفیت‌های صادراتی بکنند. در کشور ما این مهم به توافق و اجماع کلی رسیده اما هنوز تا مرحله توسعه صادرات غیرنفتی و اینکه محور و راهبرد اساسی باشد، راه زیادی داریم و موانع و مشکلاتی در راه است.

وی تصریح کرد: هنوز نیاز داریم زیرساخت‌های صادراتی و بنگاه‌های صادراتی را تقویت کنیم و مهم‌تر از همه، رقابتمندی در حوزه کسب و کار به نحوی بشود که بتوانیم رغبت و اولویت برای صادرات و فعالان اقتصادی را به عنوان یک اصل قرار بدهیم. ما همچنان سوبسیدهای آشکار و پنهان به واردات می‌دهیم و باید تلاش کرد به سمتی برویم که این سوبسید به سمت صادرات باشد و کشورهای موفق این کار را کردند.

وی گفت: امروز دشمن با سلاح اقتصادی وارد یک جنگ تمام عیار با ما شده به خاطر اینکه نقطه قوت و ضعف ما را شناخته و اگر بخواهیم مانند دوران دفاع مقدس این چالش را به فرصت تبدیل کنیم، نیاز به یک اجماع جمعی و وحدت عمل داریم و اینکه بپذیریم تنها راه رسیدن به توسعه پایدار و رشد اقتصادی، توسعه صادرات است و اگر صحبت از حمایت از تولید می‌کنیم، باید براساس توسعه صادرات باشد.

مدیرکل پایش روابط اقتصادی دو جانبه وزارت امور خارجه افزود: توسعه صادرات ایجاد اشتغال و رونق تولید را به دنبال دارد و راهی نداریم جز اینکه تمام زمینه‌ها و بسترهای لازم را برای انجام کار در مسیر توسعه صادرات بسیج کنیم. ملاک ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اقتصادی و اجرایی کشور این باشد که چقدر برای ایجاد زمینه برای فتح بازارهای جهانی توسط فعالان اقتصادی کار انجام می‌دهیم.

وی بیان کرد: سربازان خط شکن جنگ اقتصادی صادرکنندگان هستند و در وزارت خارجه دستگاه دیپلماسی بخاطر رسیدن به این اصل مهم و بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم اقدام به تغییر ساختار کرده و دستگاه‌های حوزه دیپلماسی در اختیار اقتصاد قرار گرفته و وزیر تلاش می‌کند همه نمایندگی‌های سیاسی و کنسولی در خارج از کشور در خدمت فعالان اقتصادی و به ویژه صادرکنندگان باشد.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.