صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / درخواست مکزیک و اسپانیا برای انجام مذاکرات در راستای حل بحران ونزوئلا
درخواست مکزیک و اسپانیا برای انجام مذاکرات در راستای حل بحران ونزوئلا

درخواست مکزیک و اسپانیا برای انجام مذاکرات در راستای حل بحران ونزوئلا

اگرچه رهبران مکزیک و اسپانیا هردو خواستار مذاکرات برای حل بحران ونزوئلا شده‌اند، اما رئیس جمهور مکزیک تاکید کرد که این مذاکرات باید بدون پیش شرط باشد اما رهبر اسپانیا اعلام کرد که این مذاکرات باید مشروط باشد.

رهبران مکزیک و اسپانیا

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا در سفر به مکزیکوسیتی خواستار مذاکرات میان نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا و خوآن گوایدو، رئیس جمهور خودخوانده این کشور و برگزاری انتخابات شد.

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس‌جمهور مکزیک نیز درخواست مذاکرات میان اپوزیسیون ونزوئلا و نیکولاس مادورو، رئیس جمهور این کشور را مطرح کرد اما گفت که این مذاکرات باید بدون پیش شرط انجام گیرد.

مکزیک و اسپانیا دو بازیگر کلیدی در آمریکای لاتین هستند اما دیدگاه‌های مختلفی نسبت به ونزوئلا دارند.

سانچز اعلام کرد که کشورش به آمریکا و دیگر کشورها می‌پیوندد و اگر در طول هشت روز انتخابات برگزار نشود، گوآیدو را به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا به رسمیت می‌شناسد.

لوپز اوبرادور با فاصله گرفتن از مواضع برخی از کشورهای لاتین مبنی بر به رسمیت شناختن گوایدو اعلام کرد که سیاست خارجی مکزیک بر اساس “عدم مداخله” است.

رئیس جمهور مکزیک در کنفرانس خبری مشترک اعلام کرد: ما به دنبال دیالوگ و دستیابی به یک توافق بدون استفاده از زور هستیم. من فکر می‌کنم که در این باره اسپانیا و مکزیک با یکدیگر هم فکر هستند.

اما او در ادامه افزود: این مذاکرات باید بدون پیش شرط باشد.

وی ادامه داد: ما نمی‌توانیم مسائل را تحمیل کنیم. در ابتدا باید دو طرف پشت میز مذاکره نشسته و با یکدیگر گفت‌وگو کنند. به جای ارائه پیشنهادات، بهترین راه این است که راه مذاکرات را هموار و تسهیل کنیم. سیاست ما این نیست که یکی را به رسمیت بشناسیم و دیگری از به رسمیت شناختن، خارج کنیم.

سانچز اعلام کرد: اسپانیا به دنبال تشکیل یک گروه تماس از کشورها برای میانجیگری در این بحران است. این کشور نمی‌خواهد دولتها را تحمیل و یا برکنار کند.

اما وی تاکید کرد که انتخابات شفاف، منصفانه و آزاد، پیش شرط هر گونه مذاکرات است.

در ادامه لوپز اوبرادور به صراحت اعلام نکرد که می‌خواهد این کشور در میان گروه تماس باشد یا نه.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.