صفحه اصلی / اقتصادی / بانک / خودکفایی هزاران مددجوی کمیته امداد با تسهیلات بانک ملی ایران

حمایتی به وسعت یک سرزمین / ۱ /

خودکفایی هزاران مددجوی کمیته امداد با تسهیلات بانک ملی ایران

بانک ملی ایران با سیاست حمایت از محرومان و نیازمندان جامعه و در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی خود، از ابتدای سال تا پایان دی ماه اعتباری بیش از چهارهزار و ۸۰۰میلیاردریال برای مددجویان اختصاص داد.

بانک ملی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، ایجاد زمینه خودکفایی مددجویان و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی همواره یکی از مهم ترین دغدغه های مدیران ارشد بانک در سیاست گذاری های اعتباری است و از این رو بخشی از تسهیلات پرداختی قرض الحسنه به اشتغال مددجویان و افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی و همچنین افراد معرفی شده از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اختصاص می یابد.

بانک ملی ایران در ۱۰ ماه ابتدای امسال بالغ بر چهار هزار و ۸۵۱ میلیارد ریال تسهیلات در قالب خوداشتغالی و مشاغل خانگی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت کرده است.

همچنین این بانک در راستای همراهی با نظام بانکی در جهت فقرزدایی از کشور و عمل به مسئولیت های اجتماعی خود، توانست با تخصیص تسهیلات اشتغال طی سال های ۹۰ تا ۹۶ بیش از ۱۷۵ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) را به خودکفایی برساند.

طی مدت مذکور ۷۷۹ هزار و ۵۶ طرح به ارزش ۷۵ هزار و ۲۸۲ میلیارد ریال توسط بانک های کشور برای ایجاد اشتغال مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) اجرا شد که از این میزان بانک ملی ایران با کسب بیشترین سهم تسهیلات دهی در میان بانک های عامل، رتبه نخست را کسب کرد.

بر این اساس طی شش سال گذشته، ۲۲۵ هزار و ۴۲۷ طرح با تسهیلات بانک ملی ایران به ارزش ۲۳ هزار و ۵۵۴ میلیارد ریال اجرایی شده که ۱۷۵ هزار و ۵۶۲ خانوار نیز با رسیدن به خودکفایی از پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) خارج شده اند.

عملکرد قابل قبول بانک ملی ایران در این بخش موجب شد سال گذشته رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با ارسال نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور از اقدامات مهم و موثر مدیران ارشد بانک به دلیل پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغال زایی به مددجویان تحت پوشش تقدیر کند.

در ادامه دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور نیز در پی ارسال نامه سید پرویز فتاح، از بانک ملی ایران به جهت بالاترین پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغال زایی و بیشترین مساعدت با خانواده های کمیته امداد امام خمینی(ره) تقدیر کرد.

سیاست حمایتی بانک ملی ایران در جهت مساعدت افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی در سال ۹۷ نیز با قوت ادامه یافت به طوری که علاوه بر مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)، بالغ بر پنج هزار و ۲۸۱ فقره تسهیلات خوداشتغالی به ارزش ۸۵۲ میلیارد و ۳۲۵ میلیون ریال و ۵۹۳ فقره تسهیلات مشاغل خانگی به ارزش ۴۷ میلیارد و ۲۱۳ میلیون ریال به مددجویان بهزیستی در نه ماه ابتدای امسال پرداخت شده است.

پرداخت ۱۴ هزار و ۵۱۰ فقره تسهیلات مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ارزش یک هزار و ۳۶۱ میلیارد و ۹۳۱ میلیون ریال نیز از دیگر اقدامات بانک ملی ایران در راستای حمایت از بازار کسب و کار و اشتغال افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی کشور بوده است.

همچنین مطالعه کنید:

تامین مالی ۳۵۰ همتی از طریق ابزارهای تأمین مالی زنجیره‌­ای در سال ۱۴۰۳

به گزارش کسب و کار نیوز، این بانک در راستای مأموریت خود مبنی بر تنظیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.