صفحه اصلی / استان ها / خوزستان / با افتتاح سد بختیاری، سیلاب‌های خوزستان کنترل می‌شود
با افتتاح سد بختیاری، سیلاب‌های خوزستان کنترل می‌شود

استاندار:

با افتتاح سد بختیاری، سیلاب‌های خوزستان کنترل می‌شود

استاندار خوزستان با بیان اینکه عملیات ساخت سد بختیاری حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: اگر این سد تکمیل شود، می‌تواند سیلاب‌ها را کنترل و به استان خوزستان کمک کند.

استاندار خوزستان

به گزارش کسب و کار نیوز، غلامرضا شریعتی شامگاه ۱۰ بهمن ماه در جلسه ستاد مدیریت بحران خوزستان که با حضور رئیس دفتر رئیس جمهور در اهواز برگزار شد، با بیان اینکه حجم سیلاب‌های جاری و روان آب‌های فعلی در استان قابل رقابت با سیلاب‌های سال ۹۵ است، به بسیج همه فرمانداران برای حضور در مناطق اشاره و اظهار کرد: به نوعی دولت برای مدیریت مسائل به کمک وزارت نیرو آمد. همچنین سپاه، ارتش، بسیج، نیروی انتظامی، دستگاه‌های اطلاعاتی و دیگر دستگاه‌ها در استان به کمک هم آمدند تا بتوانیم حجم روان آب‌های بعد از بارش‌ها را در استان مدیریت کنیم.

وی با بیان اینکه برای حل مشکلات سیلاب‌ها هر وظیفه‌ای که بر عهده دستگاه‌های استان گذاشته شده است، آن را به خوبی انجام داده‌اند، افزود: در ۱۲ روز اخیر همه دستگاه‌های استان با یکدیگر بسیج شدند تا بتوانند روان آب‌هایی را که پس از بارش‌ها در استان ایجاد می‌شود، مدیریت و حجم خالی را برای مخازن سدهای استان فراهم کنند.

استاندار خوزستان با اشاره به شکسته شدن سیل بند شهرهای رفیع و آلبوعفری سوسنگرد، تصریح کرد: بسیج عمومی انجام گرفت تا سیل بندها در این دو شهر ترمیم شوند و مشکلات مردم در این زمینه حل شود. میزان امکاناتی که به روستای آلبوعفری فرستادیم در مقایسه با شهر رفیع کمتر بود اما از امشب با توجه به تکمیل سیل بند رفیع، میزان اعزام امکانات و تجهیزات به این روستا را افزایش خواهیم داد.

شریعتی با بیان اینکه این سیلاب‌ها و باران‌ها، رحمت الهی هستند و بیشتر می‌توانیم از آنها بهره ببریم، ادامه داد: سد بختیاری در بالادست سد دز قرار دارد و حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد نیز پیشرفت فیزیکی داشته است؛ اگر این سد تکمیل شود، می‌تواند این سیلاب‌ها را کنترل و ذخیره سازی کند و به استان خوزستان کمک کند.

وی با بیان اینکه همه منافع سد بختیاری برای خوزستان است، خاطرنشان کرد: این سد می‌تواند تا ۵ میلیارد متر مکعب آب را ذخیره سازی و به تولید حدود ۲ هزار مگاوات برق اقدام کند. همچنین احداث این سد می‌تواند به ذخیره سازی روان آب‌ها برای مصرف به موقع از آنها کمک کند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه امیدواریم با مدیریتی که انجام می‌گیرد حتی شاهد وارد شدن این خسارت کم نیز به مردم نباشیم، خاطرنشان کرد: امسال در خوزستان در ۶ ماه ابتدایی سال با شدیدترین خشکسالی مواجه بودیم و اکنون نیز که در ۶ ماه پایانی سال هستیم در حال تجربه کردن بهترین ترسالی سالیان اخیر هستیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آموزش مجازی

رتبه اول آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی اهواز میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, دکتر کاوه اسلامی اظهار کرد: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.