صفحه اصلی / سرخط خبرها / اقدامات صادراتی انفرادی‌ تهدیدآمیز است
اقدامات صادراتی انفرادی‌ تهدیدآمیز است

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان:

اقدامات صادراتی انفرادی‌ تهدیدآمیز است

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان خواستار راه اندازی نمایندگی سازمان توسعه تجارت در استان کرمان شد.

صادرات

‌‌به گزارش کسب و کار نیوز‌، دکتر”حسین امیری” امروز ۱۱ بهمن ماه در همایش بزرگداشت روز صادرات و تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان کرمان اظهار کرد: در استان کرمان زمینه همه همکاری‌ها وجود دارد و انتظار داریم سفیران کشورهای مختلف و مسئولان استان و کشور زمینه همکاری را فراهم کنند.

وی افزود: مردم انتظار دارند در شرایطی که امریکا کشور ما را در حوزه اقتصادی تحت فشار قرار داده، کشورهای دیگر همکاری خود را با بخش خصوصی ادامه داده و تقویت کنند.

امیری با اشاره به اینکه امریکایی‌ها زندگی مردم ما را مورد هدف قرار داده‌اند، تصریح کرد: کشورهایی که مدعی استقلال و تمدن هستند، نباید پیاده نظام امریکا در منطقه شده و استقلال خود را در شرایط کنونی به نمایش بگذارند.

نماینده مردم کوهبنان و زرند در مجلس بیان کرد: بعد از برجام رشد اقتصادی کشور ۳.۷ درصد بدون نفت و ۴.۶ درصد با نفت رسید و این رشد حتی در صادرات کشور نیز ایجاد کرد و صادرات غیرنفتی در سال ۹۵ میزان ۱۴ و نیم درصد نسبت به سال قبل از آن رشد داشت و حتی در سال جاری نسبت به سال گذشته صادرات غیرنفتی رشد خوبی داشته است.

وی افزود: در سال جاری که سیاست‌های ارزی کشور با نوساناتی مواجه شد، صادرات غیرنفتی خوب بوده است.

امیری اظهار کرد: استان کرمان ظرفیت‌های خوب صادراتی به ویژه در حوزه فیزیکی و زیرساختی دارد که این موارد کار را تسهیل می‌کند و انرژی‌های تجدیدپذیر، کشت‌های گلخانه‌ای، گیاهان دارویی و … از ظرفیت‌های استان کرمان است.

وی در ادامه درخواست کرد: نمایندگی سازمان توسعه تجارت کشور در کرمان ایجاد شود و اتاق امکانات را فراهم می‌کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: یکی از مشکلات، اقدامات صادراتی انفرادی است که تهدیدآمیز است و تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی در هر استان لازمه همگرایی در صادرات است.

انتهای پیام

دبیر: زهرا حبیب پور

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.