صفحه اصلی / استان ها / کرمان / افزایش ‌مبادلات تجاری ایران و عمان به ۱.۲ میلیارد دلار در سال جاری
افزایش ‌مبادلات تجاری ایران و عمان به ۱.۲ میلیارد دلار در سال جاری

سفیر عمان در ایران اعلام کرد:

افزایش ‌مبادلات تجاری ایران و عمان به ۱.۲ میلیارد دلار در سال جاری

‌سفیر عمان در ایران گفت: میزان مبادلات اقتصادی میان دو کشور ایران و عمان در ۵ سال گذشته حدود ۲۰۰ میلیون دلار بوده و در سال جاری به ۱.۲ میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است.

ایران و عمان

‌به گزارش کسب و کار نیوز‌ر، “سعود بن احمد البروانی” امروز ۱۱ بهمن ماه در همایش بزرگداشت روز صادرات و تجلیل از صادرکنندگان برتر استان کرمان اظهار کرد: روابط دیرینه ایران و عمان به قرن‌های پیش برمی گردد و این روابط بر پایه اسلام، حسن همجواری، سرمایه گذاری مشترک، روابط تجاری و اشتراکات اجتماعی استوار است.

وی افزود: میزان مبادلات اقتصادی میان دو کشور ایران و عمان در ۵ سال گذشته حدود ۲۰۰ میلیون دلار بوده و در سال جاری به ۱.۲ میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است.

البروانی تصریح کرد: زیرساخت‌های بسیاری میان دو کشور در ۵ سال گذشته ایجاد شده که ۶ خط مستقیم هوایی در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان و به زودی اصفهان ایجاد شده و چهار خط مستقیم کشتیرانی نیز بین دو کشور برقرار شده است.

وی بیان کرد: از ابتدای سال ۲۰۱۸ کشور عمان نسبت به حذف ویزای ورودی شهروندان ایرانی به عمان اقدام کرد و دولت جمهوری اسلامی نیز نسبت به حذف ویزای ورودی به خاک ایران اقدام کرده است.

سفیر عمان در ایران گفت: از سفیران دعوت می‌کنم از سرمایه گذاری بخش خصوصی عمان در کرمان بازدید داشته باشند که نمونه‌ای از همکاری اقتصادی دو کشور است.

وی افزود: امیدوارم در سال جاری شاهد افزایش قابل توجه حجم مبادلات تجاری کشورهای ایران و عمان تحت چتر حمایت اتاق‌های بازرگانی دو کشور باشیم.

انتهای پیام

دبیر: زهرا حبیب پور

همچنین مطالعه کنید:

کلزا

پیش‌بینی برداشت ۵۰۰۰ تن دانه‌های روغنی از مزارع استان کرمان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “عباس سعیدی” در جریان برداشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.