صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / اشتغال بیش از ۷۰۰۰ نفر در بخش معادن سیستان و بلوچستان

اشتغال بیش از ۷۰۰۰ نفر در بخش معادن سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان صمت سیستان و بلوچستان گفت: بیش از هفت هزار و ۴۹۳ نفر در معادن این استان مشغول به کار هستند.

معدن

به گزارش کسب و کار نیوز- نادر میرشکار در جمع خبرنگاران بیان کرد: ۴۰ درصد واحدهای صنعتی در حوزه زاهدان، هفت درصد در حوزه چابهار، پنج درصد حوزه خاش، ۶ درصد حوزه سراوان، ۶ درصد حوزه کنارک، هفت درصد حوزه زابل، ۱۴ درصد حوزه ایرانشهر و ۲ درصد در حوزه شهرهای کوچک و جدید مستقر هستند.

میرشکار گفت: یکی از دلایل نداشتن توان رقابتی حوزه صنعت این استان با حوزه‌های کشوری وجود واحدهای صنعتی در مقیاس کوچک است که با توجه به برخی مشکلات در حوزه صنعت نتوانسته اند خود را با شرایط هماهنگ کنند.

وی همچنین بیان کرد: هزار و ۱۲۳ واحد صنعتی پروانه دار در حوزه سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان وجود دارد که ۷۰ درصد آنها فعال و موجب اشتغال بیش از ۲۴ هزار و ۳۹۷ نفر شده اند.

وی گفت: ۹۳ درصد واحدهای صنعتی در حوزه‌های کوچک مقیاس، پنج درصد در حوزه‌های متوسط و ۲ درصد در واحدهای بزرگ مقیاس با حجم اشتغال بالای ۱۰۰ نفر هستند.

رئیس صمت سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با توجه به ظرفیت مناسب صادرات، واحدهای کوچک مقیاس باید تمام تلاش خود را به سمت صادرات گرایی سوق دهند.

میرشکار، طرح‌های در دست اجرا این سازمان را ۹۹۸ واحد عنوان کرد و افزود: ۵۰۸ واحد هیچ پیشرفت فیزیکی ندارند، ۳۲۸ واحد یک تا ۴۰ درصد، ۸۵ واحد ۴۱ تا ۷۰ درصد و ۷۶ واحد از ۷۱ درصد تا ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی بیان کرد: ۳۱۵ فقره در خواست صدور پروانه اکتشاف داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۹ درصد پیشرفت داشته است

وی با اشاره به ظرفیت خوب بخش صادرات حوزه بازرگانی استان، افزود: سال گذشته ۴۱۵ میلیون دلار صادرات انجام شده اما در ۱۰ ماه سالجاری ۷۳۵ میلیون دلار صادرات صورت گرفته که در مقایسه با مدت مشابه ۱۳۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

میرشکار ادامه داد: عمده اقلام صادراتی از سیستان و بلوچستان مصالح ساختمانی بوده که به کشورهای افغانستان، پاکستان و عمان صادر شده است.

انتهای پیام

دبیر: زهرا حبیب پور

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.