صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / کره‌شمالی خود را “مدینه فاضله” و “باغی از عشق انسانی” توصیف کرد
کره‌شمالی خود را “مدینه فاضله” و “باغی از عشق انسانی” توصیف کرد

کره‌شمالی خود را “مدینه فاضله” و “باغی از عشق انسانی” توصیف کرد

کره شمالی همزمان با رد انتقادات آمریکا درباره نقض حقوق بشر توسط پیونگ یانگ به عنوان اقدامی برای سرنگونی دولت کمونیست این کشور، خود را "مدینه فاضله" و "باغی از عشق انسانی" توصیف کرد.

رهبر کره‌شمالی

به‌ گزارش ‌ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، یکی از انجمن‌های حقوق بشر کره شمالی این ادعا را در یکسری از سوالات درباره آمریکا و  سازمان ملل مطرح کرد و مدعی شد که فشار آمریکا در خصوص حقوق بشر برابر با اعمال “تروریسم سیاسی” علیه کره شمالی است.

این انجمن در پرسشنامه‌ای به زبان کره‌ای که توسط خبرگزاری رسمی کره شمالی موسوم به KCNA منتشر شده، پرسید: آیا آمریکا نمی‌خواهد دست از محکومیت‌های قدیمی، پیشداوری‌ها و ایده‌های خصومت آمیز حتی هم اکنون که توافقنامه نشست مشترک آمریکا ــ کره شمالی در سنگاپور  منتشر شده، بردارد؟

این انجمن همچنین مدعی شد که آمریکا موضوع حقوق بشر در کره شمالی را با هدف نابود کردن “عالی‌ترین مکان برای مردم در جهان و مدینه فاضله‌ای” که بشریت به آن غبطه می‌خورد، نابود کرده تا سیستم سوسیالیست کره شمالی را سرنگون کند.

این پرسشنامه همچنین کره‌شمالی را به عنوان کشوری که در آن تمامی آزادی‌های سیاسی و دموکراتیک تضمین شده و هیچ فردی در آنجا بیکار نیست و برای تمامی شهروندان آموزش رایگان، خدمات پزشکی ــ بهداشتی رایگان و مسکن دولتی فراهم شده، نمایش داده شده است.

این انجمن گفت: اگر  “باغی از عشق انسانی” همچون جمهوری ما در کره زمین وجود دارد، نام ببرید.

این پرسشنامه تازه‌ترین پرسشنامه از سری انتقادات کره شمالی است که در هفته‌های اخیر مطرح شده است.

اوایل ماه جاری میلادی سازمان ملل قطعنامه‌ای را در خصوص وضعیت حقوق بشر کره شمالی تصویب کرد و  خواستار محاکمه دولت پیونگ یانگ برای نقض شدید حقوق بشر در این کشور کمونیستی شد. این چهاردهمین سال متوالی است که سازمان ملل چنین قطعنامه‌ای را تصویب کرده است.

این انجمن کره شمالی سازمان ملل را به عنوان “عروسک خیمه شب بازی امپراتوری آمریکا” محکوم کرد.

هفته‌ گذشته یکی دیگر از رسانه‌های کره شمالی نیز از آمریکا خواست تا احترام متقابل قائل شوند و تاکید کرد که فشار واشنگتن بر پیونگ یانگ به خاطر مسائل مربوط به حقوق بشر افراطی شده است.

مقاله‌های اخیر منتشر شده از جانب کره شمالی بر درخواست این کشور از واشنگتن برای تغییر موضعش در آستانه برگزاری دومین نشست میان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی تاکید دارند.

کره شمالی مدت‌هاست که به عنوان یکی از بدترین ناقضان حقوق بشر جهان لقب گرفته است. این کشور کمونیست هیچ گونه مخالفتی را تحمل نمی‌کند، صدها هزار تن را در زندان‌های سیاسی بازداشت کرده و به شدت بر ورود اطلاعات از خارج از کشور کنترل دارد.

اما کره شمالی از چنین انتقاداتی خشمگین شده و آن را اقدامی به رهبری آمریکا برای متزلزل کردن این کشور توصیف کردند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.