صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / وقوع روزانه ۴۶ حادثه و حریق در مشهد
وقوع روزانه ۴۶ حادثه و حریق در مشهد

معاون سازمان آتش‌نشانی مشهد خبر داد

وقوع روزانه ۴۶ حادثه و حریق در مشهد

معاون آموزشی و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی مشهد گفت: در ٩ماهه ابتدایی امسال به صورت میانگین روزانه ۴۶حادثه و حریق داشته‌ایم.

حادثه

غلامحسین حاجی‌زاده، اظهار کرد: عمده حوادث و حریق‌های مشهد از بی‌اطلاعی و بی‌‌احتیاطی شهروندان است و در این بین حوادث منشعب از بی‌اطلاعی را می‌توان با آموزش‌های همگانی کاهش داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، وی با بیان اینکه «مشهد در ٩ماهه ابتدایی امسال به صورت میانگین روزانه ۴۶حادثه و حریق داشته است»، افزود: شهرها امروزه به عنوان یک موجود زنده تلقی می‌شوند و بایستی با بهره‌گیری از روش‌های نوین آموزشی و با ابزارهای اثربخش، حوادث را از این موجود زنده دور کرد.

معاون آموزشی و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی مشهد ادامه داد: هرگونه تغییرات فرهنگی جامعه، اعم از به کار بستن تدبیری یا اعمال تغییر و تحولی برای بهبود ایمنی، موجب ارتقای فرهنگ ایمنی خواهد شد.

حاجی‌زاده با اشاره به کاهش هزینه‌های ناشی از حوادث به‌واسطه استفاده صحیح از فرهنگ ایمنی تصریح کرد: ریسک‌پذیری، جرأت و جسارت که عوامل تعیین‌کننده رفتارهای ایمن هستند، همه تحت تاثیر فرهنگ عمومی جامعه قرار دارند.

وی یادآور شد: دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی باید برنامه‌ای مدرن مرتبط با فرهنگ و آموزه‌های دینی ما تدوین کنند و رسانه‌های گروهی به خصوص صداوسیما همراهی کنند تا تمامی اقشار و گروه‌های سنی از این آموزش‌ها بهره‌مند شوند.

حاجی‌زاده در خصوص دومین جشنواره جهانی کارتون و کاریکاتورجامعه ایمن گفت: این جشنواره ۲۲ تا ۲۴ دی‌ماه در مشهد و با موضوعاتی همچون «حمل ونقل پاک و ایمن»، «آسیب‌های اجتماعی، سلامت روح و روان»، «مسائل زیست محیطی، حفظ و احیاء محیط زیست»، «فرهنگ ایمنی و نقش شهروندان در ایمنی جامعه»، «ایمنی معلولین، سالخوردگان و کودکان در شهرها» و «زلزله» برگزار خواهد شد.

معاون آموزشی و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی مشهد ادامه داد: هنر یکی از ابزارهای مؤثر در خصوص انتقال مفاهیم آموزشی است و به واسطه آن می‌توان تلنگری در ذهن‌ شهروندان زد تا مسائل ایمنی را رعایت کنند.

انتهای پیام

 

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.