صفحه اصلی / سرخط خبرها / هزینه‌های جاری، کل منابع کشور را به گروگان گرفته است
هزینه‌های جاری، کل منابع کشور را به گروگان گرفته است

یک عضو هیات رییسه مجلس:

هزینه‌های جاری، کل منابع کشور را به گروگان گرفته است

یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: هزینه های جاری، کل منابع کشور را به گروگان گرفته است.

لایحه بودجه 97

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، این عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه عمومی، ۵ درصد اما بودجه شرکت ها، ۵۰ درصد رشد کرده است یعنی شرکت های دولتی از این وضع به هم ریخته اقتصادی و تورم سود کرده اند در حالی که رشد اقتصادی منفی است.

وی افزود: باید در معافیت های مالیاتی از جمله در بخش هایی از صنایع پتروشیمی و کشاورزی بازنگری و برخی از آن ها حذف شود.

سید کاظم دلخوش عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز با حضور در این برنامه با اشاره به اینکه بودجه، سالانه و پیش بینی درآمدها و هزینه هاست، گفت: تاکنون به علت وضعیت اقتصادی کشور نتوانستیم این پیش بینی را به سمت واقعیت محقق کنیم.

وی ادامه داد: در خوشبختانه ترین حالت حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد پیش بینی بودجه ها از جمله عمرانی و جاری، محقق می شد.

دلخوش با بیان اینکه شرایط ما در سال آینده سخت تر خواهد بود، گفت: در محقق کردن درآمدهای نفتی دچار مشکل می شویم صادرات روزانه یک و نیم میلیون بشکه ای نفت در بودجه پیش بینی شده است در حالی که به سمت صادرات ۳ میلیون بشکه در روز پیش می رفتیم.

وی با بیان اینکه مالیات، نفت، عوارض و فروش اموال و املاک دولت از منابع مهم درآمدی کشور است، اضافه کرد: امسال در کنار این ها، دارایی های سرمایه ای و مالی هم پیش بینی شده است و این نشان می دهد دولت در شرایط مضیقه، بودجه سال آینده را تدوین کرده است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه، زمانی عملیاتی می شود که اقتصاد در آرامش باشد، گفت: اقتصاد کشور ما تاکنون دستوری بوده و مشکلاتی داشته است.

دلخوش با بیان اینکه در سال های گذشته در بخش های مختلف، معافیت های مالیاتی زیادی داده شده است، افزود: طرح جامع مالیاتی باید به درستی اجرا و از فرارهای مالیاتی جلوگیری شود. چرا در کشورمان باید ۳۵ تا ۴۰ درصد، فرار مالیاتی داشته باشیم؟

وی گفت: ساختار بودجه، سنتی است و مجلس و دولت باید بسیج شوند و برای بودجه عملیاتی، برنامه ریزی کنیم.

انتهای پیام

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.