صفحه اصلی / ورزشی / فوتبال و فوتسال / هت‌تریک تاریخی علی کریمی برابر کره‌ جنوبی+ فیلم
هت‌تریک تاریخی علی کریمی برابر کره‌ جنوبی+ فیلم

بازبینی درخشش "تیم‌ملی" برابر بهترین کره‌جنوبی تاریخ در ۲۰۰۴

هت‌تریک تاریخی علی کریمی برابر کره‌ جنوبی+ فیلم

تیم ملی فوتبال ایران با درخشش علی کریمی در سال ۲۰۰۴ یکی از درخشان‌ترین بازی‌های خود برابر کره جنوبی را با یک پیروزی پر گل پشت سر گذاشت.

علی کریمی

به گزارش کسب و کار نیوز،‌ تیم‌های فوتبال ایران و کره جنوبی بازی‌های حساس و زیبایی را برابر هم انجام داده اند. یکی از این بازی‌ها در سال ۲۰۰۴ و در جام ملت‌ها برگزار شد؛ مسابقه‌ای سخت که با شیرینی برای ایرانی‌ها به پایان رسید.

این مسابقه سنتی در مرحله یک چهارم نهایی برگزار می‌شد. کره جنوبی در گروهش اول و ایران دوم شده بودند تا برای رسیدن به نیمه نهایی برابر هم قرار بگیرند. بازیکنان ایران با سرمربیگری برانکو در دقیقه ۱۰ دروازه لی وون جائه را باز کرد تا کره‌ای‌ها اولین گل خود در این رقابت‌ها را دریافت کنند. شش دقیقه بعد سئول کی هیون بازی را به تساوی کشاند اما کریمی چهار دقیقه بعد از گل کره با ضربه سر باز هم ایران پیش انداخت تا خبر از یک ماراتن فوتبالی بدهد. بازی جذاب دو تیم در دقیقه ۲۵ با گل لی دونگ گوک ۲ بر ۲ شد تا نیمه اول با همین نتیجه به پایان برسد.

شش دقیقه بعد از شروع نیمه دوم ارسال مهدوی‌کیا از سمت راست در نزدیکی خط دروازه کره با مدافع این تیم برخورد کرد تا گل سوم ایران روی اشتباه مدافع حریف به ثمر برسد؛ هرچند اگر توپ از مدافع رد می‌شد دایی پشت سر او برای گلزنی آماده بود. کره‌ای‌ها که نمی‌خواستند خاطره شکست ۶ بر ۲ برابر ایران در سال ۱۹۹۶ برایشان تکرار شود، در دقیقه ۶۸ توسط کیم نام ایل باز هم بازی را به تساوی کشیدند تا هیجان مسابقه به اوج برسد. بازی کم‌کم به وقت‌های اضافه نزدیک می‌شد که علی کریمی روی ارسال مهدوی کیا و در شلوغی محوطه جریمه کره جنوبی گل سوم خودش و چهارم ایران را وارد دروازه حریف کرد تا شب رویایی‌اش را تکمیل کند؛ کاری که دایی و خداداد در سال ۹۶ کردند، این‌بار با درخشش مهدوی کیا و کریمی رقم خورد.

 این مسابقه با همین نتیجه به پایان رسید اما تیم ملی ایران در مرحله نیمه نهایی برابر چین میزبان در ضربات پنالتی شکست خورد و با پیروزی برابر بحرین در رده بندی یک مدال برنز دیگر به افتخارات فوتبال ایران کرد.

About Nastooh.ir

  ۰۰:۰۰           

۰۰:۰۰

 ۰۰:۰۰

         

         

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

«قلعه‌نویی» سرمربی تیم ملی شد

به گزارش کسب و کار نیوز، امیر قلعه‌نویی مربیگری خود را از کشاورز و برق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.