صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / موش‌ها ممکن است اولین مسافران ماه باشند!

موش‌ها ممکن است اولین مسافران ماه باشند!

رئیس پژوهشگاه بررسی‌های زیست پزشکی آکادمی علوم روسیه گفت: پیشنهاد می‌کنیم فدراتسیا، ناو کیهانی جدید روسیه که قرار است پروازی بدون سرنشین انسانی به ماه داشته باشد در نخستین پرواز خود، تعدادی موش را به مدار ماه ببرد.

موش آزمایشگاهی

به گزارش کسب و کار نیوز؛ اولگ اورلوف رئیس پژوهشگاه بررسی‌های زیست پزشکی آکادمی علوم روسیه خاطرنشان کرد: ما پیشنهاد رسمی کار بر روی مسایل پزشکی پرتاب سفینه سرنشین‌دار در پروازهای آینده با موشک حامل فوق سنگین را دریافت کرده‌ایم که انتظار می‌رود پرتاب یک ناو سرنشین‌دار به ماه را بر عهده داشته باشد.

براساس این پیشنهاد، کار مدلسازی ماهواره‌ای زیستی را سازماندهی کردیم تا با توجه به سناریو که برای پروازهای سرنشین‌دار نوشته شده، در شرایط واقعی پرواز در مدار ماه آزمایش شود. برای انجام مطالعات پیشگیرانه و بررسی آنچه صورت خواهد گرفت لازم است ما اطلاعات دقیقی از شرایط داشته باشیم.

براساس پیش‌بینی‌ها، قرار است قبل از سفر انسان به مدار ماه با سفینه فدراتسیا، این ناو بدون سرنشین، در همان مسیر پروازی داشته باشد تا سامانه‌های مختلف آن آزمایش و اطمینان لازم به دست آید. زیرا کارشناسان پژوهشگاه بررسی‌های زیست پزشکی معتقدند قبل از آن برای کسب اطمینان کافی جهت سلامت فضانوردان باید کاوشگرانی با محموله زیستی را راهی مدار ماه کرد. ولادیمیر سچف معاون این پژوهشگاه می‌گوید: با توجه به این مطلب، ما مایلیم قبل از پرواز سرنشین‌دار فدراتسیا، چند موش در کاوشگرهای بدون سرنشین به مدار ماه سفر کنند تا برخی بررسی‌های عینی صورت پذیرد.”

به گفته وی، موش‌ها برای این مطالعات مفید خواهند بود زیرا رفتار و واکنش آنها نسبت به شرایط کیهانی پیش از این بسیار مورد مطالعه قرار گرفته است. با هدایت و مدیریت این موسسه قرار است دو کاوشگر زیست شناسی بیون -۱ و بیون-۲ در سال ۲۰۲۳ پرتاب شود.

سچف افزود: پرواز انسان با ناو کیهانی فدراتسیا به مدار ماه مسئله مهمی است و برای به دست آوردن نتایج قابل اعتماد، باید آزمایش‌های زیادی از این نوع صورت گیرد.

براساس آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت سازمان فضایی روسیه- روسکاسموس- قرار است ناو کیهانی فدراتسیا که در شرکت فناوری‌های موشکی و فضایی “انرگیا” ساخته می‌شود اولین پرواز بدون سرنشین خود را قبل از آوریل ۲۰۲۳ انجام دهد و از سال ۲۰۲۵ باید کار حمل فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی را بر عهده گیرد.

روسکاسموس همچنین در نظر دارد از این سفینه برای پرواز به ماه نیز استفاده کند. این سازمان قصد دارد تا ۲۰۳۰ پروازهای منظم سرنشین‌دار به مقصد ماه صورت پذیرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.