صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / در منبج چه می‌گذرد؟
در منبج چه می‌گذرد؟

در منبج چه می‌گذرد؟

چند روز پس از آنکه واشنگتن اعلام کرد، نیروهای خود را از سوریه خارج می‌کند، خودروهای نظامی آمریکا به گشت‌زنی در خیابان‌های منبج می‌پردازند، همزمان جبهه‌های نزدیک به شهر منبج سوریه نیز شاهد حضور نظامی گروه‌های مختلف هستند.

منبج

به گزارش کسب و کار نیوز، طبق گزارش خبرنگار خبرگزاری فرانسه در منبج، نیروهای آمریکایی اقدام به گشت زنی در این شهر می‌کنند و پایگاه‌هایی در مرزهای این شهر دارند تا مانع از درگیری شوند. البته نیروهای آمریکایی برخی از مواضع خود در شمال سوریه را طی روزهای اخیر تخلیه کرده‌اند.

در این راستا چهار خودروی زرهی آمریکا مجهز به مسلسل در داخل این شهر مشاهده شدند.

همچنین در مرکز منبج پنج خودروی زرهی با پرچم‌های آمریکا مشاهده شدند که در حال حرکت به خارج شهر بودند.

با وجود نگرانی ساکنان منبج از آینده خود و حمله احتمالی ترکیه، بازارهای این شهر به شکلی عادی به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند و خیابان‌های اصلی این شهر شاهد رفت‌وآمد عابران و خودروها هستند.

برخی از ساکنان این شهر اظهار کردند که خواستار زندگی در امنیت و آرامش و به دور از تنش‌های چند سال اخیر به ویژه دو سالی هستند که داعش بر این منطقه کنترل داشت.

منبج در استان حلب و در منطقه تحت کنترل گروه‌های وابسته به نیروهای سوریه دموکراتیک واقع است.

مدت اندکی پس از درخواست یگان‌های مدافع خلق کرد از دولت سوریه برای استقرار نیروهایش جهت دفاع از منبج در مقابل تهدیدات ترکیه، ارتش سوریه روز جمعه از ورود برخی از یگان‌های خود به این شهر خبر داد.

به گفته یک منبع میدانی، این یگان‌ها در حد فاصل مناطق تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک و مناطق تحت کنترل نیروهای ترکیه و گروه‌های هم‌پیمان با آن از شمال منبج تا شهر الباب واقع در غرب آن مستقر شدند.

طبق اظهارات این منبع، یکی از نقاط استقرار ارتش در فاصله ۵۰۰ متری پایگاه نیروهای ترکیه و گروه‌های هم‌پیمان با آن است.

در فاصله ۶۰ کیلومتری غرب شهر منبج، شبه‌نظامیان وابسته به یک گروه سوری وابسته به آنکارا تمرینات نظامی گسترده‌ای را انجام می‌دهند و منتظر دستورالعمل ترکیه برای حرکت به سوی مرزهای منبج هستند.

با وجود اینکه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد، در حال حاضر مساله حمله به منبج به حالت تعلیق درآمده اما ارتش این کشور تجهیزات نظامی خود را به مرزهای جنوبی‌اش منتقل کرده و حضور نیروهایش در مرزهای منبج را تقویت کرده است.

روز یکشنبه نیز تجهیزات نظامی و تانک به مناطق هم‌مرز منتقل شدند که نشان از نزدیک بودن عملیات ترکیه دارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.