صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / دانشگاه ها به سمت کارآفرینی حرکت کنند

نماینده ملایر:

دانشگاه ها به سمت کارآفرینی حرکت کنند

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به کاهش تعداد دانشجویان، چاره ای جز این نیست که دانشگاه ها به سمت مسایل اقتصادی و کارآفرینی حرکت کنند.

محمد کاظمی عصر یکشنبه در بازدید از دانشکده پیراپزشکی خاتم الانبیاء(ص) دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر افزود: این دانشگاه یکی از مراکز علمی و آموزشی موفق شهرستان است که در راستای اجرای اقدامات اقتصادی و کارآفرینی بسیار خوب عمل کرده و در این زمینه پیشتاز است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرانیان موفق، وی دانشگاه آزاد اسلامی را یکی از یادگاران آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی دانست و بیان کرد: این دانشگاه در توانمندسازی علمی فرزندان ایران زمین بسیار موفق عمل کرده است.
نائب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم با بیان اینکه دانشگاه آزاد شرایط تحصیل برای دانشجویان حتی در دورترین نقاط کشور را فراهم کرد، ادامه داد: تاسیس دانشگاه آزاد فکر بکری بود که توانست همه تحصیلات دانشگاهی را برای فرزندان این آب و حاک در اقصی نقاط کشور فراهم کند.
کاظمی اظهار داشت: امروز در ۴۰ سالگی انقلاب وضعیت آموزش عالی نسبت به گذشته قابل مقایسه نیست و توجه به رشد و توسعه مراکز علمی و دانشگاهی در کشور یکی از دستاوردها و خدمات پربهای انقلاب اسلامی است.
وی همچنین توسعه رشته های آموزشی، مراکز آموزش عالی و تجهیزات، امکانات آموزشی و آزمایشگاهی را از دیگر برکت های انقلاب اسلامی دانست و افزود: راه اندازی دانشکده پیراپزشکی ملایر در کنار سایر مراکز آموزش عالی اقدامی بسیار اثرگذار و مثبت بود.
عضو فراکسیون امید مجلس دهم با تقدیر از نگاه ویژه وزیر بهداشت و درمان به حوزه سلامت این شهرستان و صدور مجوز دانشکده پیراپزشکی گفت: اقدام به موقع مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر نیز در راستای تجهیز ساختمان، آزمایشگاه ها و کلاس های آموزشی و علمی این دانشکده قابل تقدیر است.
کاظمی ابراز امیدواری کرد: با پیگیری های انجام شده بتوانیم با جلب موافقت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مجوز اخذ چند رشته دیگر را برای دانشکده پیراپزشکی ملایر بگیریم.
وی تاکید کرد: با وجود دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی توانمند، باید مدیران خوش فکر و جوان پرورش دهیم و بتوانیم در عرصه مدیریتی کشور از توان و خلاقیت آنها استفاده کنیم.
کاظمی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی و بازگو کردن این خدمات در جشن ۴۰ سالگی انقلاب اظهار داشت: بزودی در استان همدان جشن اتمام گازرسانی در روستاهای این استان برگزار می شود که این نشان از خدمات چشمگیر نظام و انقلاب دارد.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر نیز با تقدیر از زحمات و پیگیری های نتیجه بخش نمایندگان ملایر و فرماندار ویژه این شهرستان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر یکی از دانشگاه های پیشرو در سطح کشور است.
عباس ملک حسینی با تاکید بر اینکه دانشگاه ها باید به دنبال تغییر نسل باشند افزود: نسلی که بخواهد تنها آموزش دهد، ماندگار نیست، بلکه باید کارآفرین باشد.
وی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر از آموزش به سمت کارآفرینی در حال حرکت است تا زمانیکه دانشجو دانش آموخته شد، کارش نیز در همین دانشگاه آماده باشد.
ملک حسینی در دست اجرا بودن بزرگترین فروشگاه رفاه در غرب کشور را یکی از اقدامات مهم در راستای کارآفرینی برشمرد و بیان کرد: بزودی این فروشگاه راه اندازی می شود و برای ۷۰ تن اشتغال ایجاد می کند.
وی با بیان اینکه راه اندازی فروشگاه رفاه توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر از یک سال قبل آغاز شده است ادامه داد: این در حالیست که بخشنامه فروشگاه رفاه در سراسر کشور هفته گذشته ابلاغ شده است.
به گزارش ایرنا، ساختمان دانشکده پیراپزشکی علوم پزشکی سایت خاتم الانبیاء(ص) دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر بهمن ماه سال گذشته با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در زمینی به وسعت ۲۳ هکتار با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال بهره برداری شد.
در حال حاضر این دانشکده در ۲ رشته اتاق عمل و پرستاری با ۴۰ دانشجو در حال فعالیت است.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر هم اکنون دارای سه هزار و ۲۰۰ دانشجو است که در ۱۰۰ رشته از مقطع کاردانی تا دکترا مشغول به تحصیل هستند.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۶ درصدی تامین ارز دارو در سال ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، میزان ارز تأمین شده برای واردات دارو و تجهیزات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.