صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / حمله هوایی عراق به محل نشست فرماندهان داعش در سوریه

حمله هوایی عراق به محل نشست فرماندهان داعش در سوریه

جنگنده‌های اف ۱۶ عراق محل تجمع فرماندهان داعش در خاک سوریه را بمباران کردند.

جنگنده‌های عراق

به گزارش کسب و کار نیوز، مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق اعلام کرد، این حمله هوایی نشست مهم ۳۰ تن از فرماندهان برجسته داعش در سوریه را هدف گرفت.

براساس بیانیه مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق طی امروز (دوشنبه) این حمله انجام شد.

براساس شبکه المیادین، این مرکز افزود، جنگنده‌های عراق حمله هوایی را به منطقه سوسه در داخل خاک سوریه داشتند. این حمله به دستور فرمانده کل نیروهای مسلح و تحت نظارت و برنامه ریزی فرماندهی عملیات مشترک انجام شد.

طبق این بیانیه، این عملیات دردناک و موثر بود و محل استقرار تروریست‌ها را هدف قرار داد که از آن برای برگزاری نشست‌های‌شان استفاده می‌کنند.

این حمله پس از آن انجام گرفت که عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق تاکید کرد که عملیات ارتش کشورش در سوریه بعد از خروج نیروهای آمریکایی از این کشور افزایش خواهد یافت و عراق با سوریه گام‌های خود را هماهنگ می‌کند.

همچنین یک منبع عراقی اخیرا اعلام کرد، سوریه موافقت کرده عراق در انجام عملیات بدون رجوع به دمشق و کسب اجازه دست به عملیات بزند.

به گفته این منبع، جنگنده‌های عراقی می‌توانند بدون منتظر شدن برای موافقت دولت سوریه وارد خاک این کشور شده و مواضع داعش را بمباران کنند چراکه دمشق در این باره چراغ سبز نشان داده است. تنها طرف عراقی باید به طرف سوری عملیات را اطلاع دهد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.