صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / تولید انرژی اولیه کشور در سال ۹۵ نسبت به ۹۴، بیش از ۱۷ درصد افزایش یافت
تولید انرژی اولیه کشور در سال ۹۵ نسبت به ۹۴، بیش از ۱۷ درصد افزایش یافت

انتشار ترازنامه هیدروکربوری سال ۹۵

تولید انرژی اولیه کشور در سال ۹۵ نسبت به ۹۴، بیش از ۱۷ درصد افزایش یافت

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, بر اساس ترازنامه هیدروکربوری کشور که شامل همه اطلاعات تولید انرژی اولیه، عرضه انرژی اولیه، عرضه انرژی نهایی و مصارف بخشی حامل‌های انرژی است، مجموع تولید انرژی اولیه کشور در سال ۹۵، ۳۴۱۱,۴۶ میلیون بشکه معادل نفت‎خام بوده که نسبت به سال پیش از آن، ۱۷.۴ درصد افزایش یافته است. سهم نفت خام و گاز غنی از این میزان افزایش به ترتیب، ۴۰.۲ و ۵۹ درصد بوده است.
میزان عرضه انرژی اولیه در سال ۹۵ نیز بیش از ۱۹۹۶,۸۴میلیون بشکه معادل نفت خام بوده که نسبت به سال ۱۳۹۴، ۱.۵ درصد کاهش یافته است.
مصرف نهایی انرژی در سال ۹۵ نیز ۱۳۴۴,۸۸ میلیون بشکه معادل نفت خام بوده که بیشترین سهم مربوط به بخش خانگی و پس از آن بخش صنعت است.
تولید ناخالص داخلی در سال ۱۳۹۵ به قیمت ثابت سال ۱۳۷۶ با ۸,۳۵ درصد افزایش به ۶۷۳۰۹۴ میلیارد ریال رسیده و شدت عرضه انرژی اولیه به قیمت‌های ثابت سال ۱۳۷۶ نیز ۳.۰۵۸ بشکه بر میلیون ریال بوده است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن، ۶.۰۳ درصد کاهش نشان می‌دهد.
ترازنامه هیدروکربوری کشور که از سوی موسسه مطالعات انرژی تهیه و تدوین می‌شود در سایت درگاه ملی انرژی و از طریق آدرس اینترنی www.iranenergyinfo.ir در دسترس است.

همچنین مطالعه کنید:

افزایش صادرات نفت ایران به بالاترین رقم در ۶ سال گذشته

به گزارش کسب و کار نیوز ، روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز طی گزارشی نوشت: صادرات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.