جهانگیر شاهمرادی در گفتوگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: از این تعداد شکایت چهار هزار و ۷۶۱ مورد تلفنی ، هزار و ۲۰۱ مورد حضوری، ۲۹۲ مورد پیامگیر و ۱۴ مورد نیز از طریق پورتال سازمان واصل شده است. طی بررسیهای به عمل آمده از مجموع شکایات ۵۲ درصد غیرمتخلف، ۳۰ درصد متخلف، پنج درصد اعلام رضایت و ۱۳ درصد آن نیز در دست بررسی است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز در مورد ضریب شکایات کالاهای اساسی نیز در بازه زمانی ۹ ماهه سال ۹۷ که از طریق سامانه ۱۲۴ واصل شده است، اظهار کرد: از مجموع شکایات 23 درصد مربوط به اقلام سوپرمارکتی، ۱۴ درصد نان، ۱۲ درصد میوه و ترهبار، ۹ درصد مواد پروتئینی، ۶ درصد لوازم آرایشی – بهداشتی و ۳۶ درصد سایر موارد بوده است.
وی درباره ضریب شکایات در بخش خدمات بیان کرد: رستورانها ۱۹ درصد، شرکتهای خودرویی ۱۷ درصد، تلفن همراه ۱۳ درصد، تعمیرات خودرو ۶ درصد، آرایشگاهها پنج درصد و سایر موارد نیز ۴۰ درصد این آمار را به خود اختصاص دادهاند.
شاهمرادی گفت: شهروندان استان البرز میتوانند هرگونه شکایات خود را درباره تخلف گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور توسط واحدهای صنفی را به سامانه 124 گزارش کنند.
انتهای پیام