صفحه اصلی / استان ها / کرمان / اگر قرار باشد نماینده به استان اضافه شود باید برای مرکز باشد

نماینده مردم کرمان و راور مجلس شورای اسلامی:

اگر قرار باشد نماینده به استان اضافه شود باید برای مرکز باشد

نماینده مردم کرمان و راور مجلس شورای اسلامی گفت: اگر قرار باشد یک نماینده به استان اضافه شود طبیعتا باید برای مرکز استان باشد زیرا کرمان جمعیت بالا و معادل یک چهارم جمعیت استان را در خود جای داده و با شاخص‌های دیگر از جمله مرکزیت استان و وسعت نیز اولویت اضافه شدن متعلق به حوزه انتخابیه کرمان خواهد بود.

محمدرضا پورابراهیمی

دکتر”محمدرضا پورابراهیمی” در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس اظهار کرد: طبق قانون هر ۱۰ سال یک بار باید تعداد نماینده‌ها اصلاح شود که اکنون زمان این مسئله است و بر اساس نظر و اصلاحیه نمایندگان ارائه و به رای گذاشته می‌شود.

وی افزود: برای اضافه شدن تعداد نمایندگان استان کرمان هر کدام از نمایندگان نظراتی دارند و بحثی برای شهرستان‌های جنوبی و بم مطرح است و ما پیشنهاد اضافه شدن یک نماینده به حوزه انتخابیه کرمان و راور را داده‌ایم.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه در راستای این پیشنهاد که به کمیسیون شوراها ارائه شده، دو حالت برای مرکز استان کرمان در نظر گرفته شده، تصریح کرد: یک حالت این است که حوزه انتخابیه کرمان و راور سه نماینده داشته باشد و حالت دوم این است که شهرستان بردسیر به این حوزه اضافه و تعداد نمایندگان نیز سه نفر باشد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: ضمن اینکه اگر نماینده‌ای به حوزه انتخابیه کرمان اضافه شود به حوزه‌های دیگر نیز کمک می‌کنیم که با تغییرات جدید نماینده دیگر اضافه شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کلزا

پیش‌بینی برداشت ۵۰۰۰ تن دانه‌های روغنی از مزارع استان کرمان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “عباس سعیدی” در جریان برداشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.