صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / اپوزیسیون بنگلادش نتایج انتخابات را نپذیرفت
اپوزیسیون بنگلادش نتایج انتخابات را نپذیرفت

اپوزیسیون بنگلادش نتایج انتخابات را نپذیرفت

رهبر اپوزیسیون بنگلادش انتخابات پارلمانی روز یک‌شنبه را «مسخره» خواند و خواستار برگزاری دوباره انتخابات توسط نهادهای بی‌طرف شد.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، احزاب متحد شیخ حسینه، نخست‌وزیر کنونی بنگلادش پیروزی خود را در انتخابات اعلام کردند و بدین ترتیب شیخ حسینه برای سومین‌ دوره پیاپی نخست‌وزیر خواهد شد.

بر پایه گزارش‌ها، دست‌کم ۱۷ نفر در خشونت‌های انتخاباتی روز یک‌شنبه جان خود را از دست دادند.

اپوزیسیون بنگلادش می‌گوید، در طول رقابت‌های انتخاباتی هزاران نفر از مخالفان خانم شیخ حسینه بازداشت شده‌اند و در انتخابات نیز تقلب شده است.

به گفته کمال حسین، رهبر اپوزیسیون حدود ۱۰۰ کاندیدای مخالفان در اعتراض به نحوه برگزاری انتخابات روز یک‌شنبه از رقابت کناره‌گیری کردند. وی به خبرنگاران گفت، ائتلاف مخالفان امروز (دوشنبه) درباره اقدام بعدی اپوزیسیون تصمیم خواهد گرفت.

بر پایه نتایج اعلام شده حزب حاکم عوامی لیگ بنگلادش و متحدانش با ۱۹۱ کرسی اکثریت پارلمان را به دست گرفته‌ اما ائتلاف مخالفان تنها صاحب پنج کرسی شده‌ است.

پلیس بنگلادش اعلام کرده که خشونت‌ها به دنبال برگزاری انتخابات پارلمانی در این کشور تا کنون مرگ ۱۷ تن را به همراه داشته است. کشته‌ها شامل ۷ تن از حزب حاکم و ۵ تن از مخالفان هستند. سُهل رعنا، سخنگوی پلیس بنگلادش گفت که ۲۰ نفر نیز در این درگیری‌ها زخمی‌ شده‌اند.

احزاب مخالف در بنگلادش هفته پیش ضمن محکوم کردن آنچه «ارعاب و تهدید دولت» در آستانه انتخابات پارلمانی در این کشور خوانده شده، از دستگیری بیش از ده هزار کنشگر سیاسی و فعال اپوزیسیون طی هفته‌های اخیر خبر داده‌ بودند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.