صفحه اصلی / اجتماعی / محیط زیست / انتقاد محیط زیست تهران از واحدهایی که قانون هوای پاک را دور می‌زنند
انتقاد محیط زیست تهران از واحدهایی که قانون هوای پاک را دور می‌زنند

انتقاد محیط زیست تهران از واحدهایی که قانون هوای پاک را دور می‌زنند

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران با اشاره به اینکه برخی واحدهای صنعتی و خدماتی قانون ۱۰ درصد فضای سبز را رعایت نمی‌کنند، گفت: سال گذشته بیش از ۳۹۰ واحد در این‌باره اخطاریه دریافت کردند.

محمدحسین بازگیر

محمدحسین بازگیر در گفت و گو با ایسنا، با انتقاد از اینکه برخی از واحدهای صنعتی و خدماتی استان تهران به ماده ۱۵ قانون هوای پاک عمل نمی‌کنند، اظهار کرد: بر اساس این ماده، شهرک‌ها، مراکز و واحدهای صنعتی و تولیدی مکلف هستند که برحسب اقلیم حداقل ۱۰ درصد از فضای تخصیص داده شده جهت احداث واحد مربوطه را به ایجاد فضای سبز مشجر و غرس درختان مناسب منطقه اختصاص دهند همچنین بهره‌برداری از این واحدها مشروط به رعایت این ماده و تأیید آن از سوی سازمان حفاظت محیط زیست است.

وی با اشاره به اینکه اداره محیط زیست شهر تهران به‌طور مستمر این موضوع را پیگیری می‌کند، تصریح کرد: اگر واحدهای تولیدی یا صنعتی این ماده قانونی را رعایت نکرده باشند برای آن‌ها اخطاریه‌های زیست محیطی صادر می‌شود.

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه طی سال گذشته بیش از ۳۹۰ واحد صنعتی، خدماتی و درمانی به دلیل رعایت نکردن سرانه فضای سبز اخطاریه دریافت کردند، گفت: رعایت کردن سرانه فضای سبز جزو شروط صدور مجوز برای واحدهای جدید الاحداث است همچنین برای توسعه واحدهای قدیمی این قانون باید رعایت شود.

بازگیر در پایان اظهار کرد: ایجاد فضای سبز در واحدهای صنعتی و خدماتی، خدمات اکولوژیک فراوان به همراه دارد و بخشی از آلودگی‌های ایجاد شده در فضا را کاهش می‌دهد، همچنین با ایجاد فضای سبز در واحدها می‌توان از ظرفیـت‌های در حال هدر رفت آن‌ها مانند پساب‌های تصفیه شده برای آبیاری استفاده کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۱۰/۰۴؛ تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور/ هشدار سرما و یخبندان در ۱۵ استان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.